Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Laga våtdräckt Stockholm?
-
Laga våtdräckt Stockholm?
Publicerad av men på 9 oktober, 2005 vid 14:13Vart kan man laga en våtdräckt om man bor på Lidingö och inte vill åka långt?
micke
jps svarade 19 år sedan 7 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Är det neopren så finns det grymt bra neoprenlim på skidsport
-
Dom hade inget lim i somras på Skidsport….
Vindsurfing.se i Ormingen hade dock lim.
I en tråd för en månad sen föreslog Klas Argulander att man skulle pröva med Sikaflex, som är en elastisk tätmassa till t ex nåt i en träbåt. Så jag prövade i går och det verkade funka bättre än både Neoprenlim och LiquiSole. Och det är minst 20 ggr billigare än dom två nämnda, du får en hel patron för ca hundringen.Kladdigt att arbeta med – maska av runt området om det ska bli snyggt. Finns i både svart o vitt i många båtaffärer. Mycket elastiskt. (Det fanns tidigare två olika versioner av Sikaflex, men nu verkar bara den ena varianten finnas) TSSS -
Jo, men det är en sricka på typ 5 centimeter i bakpartiet som kommer utsättas för ganska mycket uttöjning så jag gör det gärna profecionellt, det måste finnas nåt ställe i Stockholm som gör det.
micke
-
Kolla med en dykaffär. Jag har för mig att jag såg en skylt om våtdräktslagning utanför en affär på Valhallavägen för ett par år sedan.
-
Micke, åk till TVM Divelop i Nacka! Lämnade in min våtdräkt där för 2 veckor sedan, de sydde fast en armmudd och lagade lite småhål, allt gick på en hundring (suveränt resultat!) och tog inte mer än ett dygn att fixa!
Ligger på Ryssviksvägen 2B 4 trappor har jag för mig.. -
Tror du att TVM Divelop i Nacka kan laga ett hanflats-stort hål i knävecket på min dräkt, dvs har de neopren som de kan lappa med eller är det bara mindre sy/lim-jobb?
mackan -
Svar till:
Är det neopren så finns det grymt bra neoprenlim på skidsport
[/ QUOTE ]
men när man ska limma på ska man ha våtdräckten på dig eller den ska vara av. för det där med spänning i materialet
-
Ingen aning, ring och fråga! 08-716 50 90
Har svårt att tro att det inte skulle gå, blir väl kanske inte som nytt, men blir väl bättre än innan! -
AV! man vill nog varken ha våtdräktscement eller sikaflex i röven tex.
Logga in för att svara.