Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Laga våtdräkt
-
Laga våtdräkt
Publicerad av anonym-anvandare på 26 augusti, 2002 vid 20:43Hur lagar ni era dräkter? räcker det med bara lim från dykaffären? vad gör man rent med innan man limmar?
feg svarade 22 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Hej,
Har blivit besviken på det lim som säljs i surfaffärer. Det är snarare klister än lim, dvs löser inte upp neoprenet utan lägger sig bara på ytan. Jag köper nu neoprenlim på burk i dykaffär. Billigt (typ en hundring för en hel dl) och oerhört hållbart (löser upp neoprenet vid limning så det blir som en “svets” och håller bättre än neoprenet i sig). Man ska ha sköjt dräkten i sötvatten innan. OCh så ska den vara torr förståss.
/Lars -
Du skall pröva ett lim som heter aquasure, säls av en del dykaffärer men jag köpte min tub av en fiskebutik. Dom använder det till att laga vadarbyxor av neopren.
Det består av urethangummi som är grymt att laga med
Ha det
G-son -
annars kanske man kan reklamera? Jag har en semitorr np som gått upp i sömmen vid sidan av förstärkningen vid knät. Den köptes sent förra hösten och användes lite på hösten och våren. i jämförelse kan jag nämna att jag har en våtdräkt som är använd tre sommrar och mycket sliten män ändå hel.
Logga in för att svara.