Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga vindsurfingbräda, måla icke härdad epoxy?

• Laga vindsurfingbräda, måla icke härdad epoxy?

Publicerad av broenet på 6 augusti, 2010 vid 17:35

Tjena.

Har haft sönder brädan som jag lagat nu. Drog på glasfiberväv och epoxy igårkväll men det har inte riktigt härdat ännu. Kan jag spraya den vit även om epoxyn inte är helt härdad? Ska bli bra väder imorgon så. Funkar det om jag sprayar den ikväll, kör den imorgon, slipar till den lite imorgon då det härdat klokt och sen sprayar igen? Så att epoxyn inte blir drabbad och kan härda vidare sen..

broenet svarade 14 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • oaxen

Medlem
    6 augusti, 2010 vid 19:33

Varför kan du inte låta den härda klart. Segla. Måla?

• svenne

Medlem
    6 augusti, 2010 vid 20:05

Skit i färgen om du är så surfkåt. Har det inte härdat ordentligt tills imorrn har du fuckat upp ändå och får göra om, och varför ödsla färg i onödan?

• broenet

Medlem
    6 augusti, 2010 vid 20:08

För att jag vill surfa imorgon. Det är på gränsen till att det inte härdat klart nu. Kan väl dra upp imorgonbitti och dra på spackel utanpå det. Sen slipa bort det efter surfen och göra det snyggt. Vill bara att det inte ska gå upp eller gå sönder imorgon när jag ska surfa.

• svenne

Medlem
    7 augusti, 2010 vid 08:04

Så du menar att spackel och färg, som inte har något med hållbarhet att göra, skulle göra surfet bättre?..

• broenet

Medlem
    7 augusti, 2010 vid 15:30

glasfiberspackel kör jag med och det har med hållbarhet att göra

• surfslusken

Medlem
    7 augusti, 2010 vid 17:00

Varför skriver man här o frågar om råd o tips om man ändå redan bestämmt sej för att göra på sitt sätt o skita i alla råd man får??

• oaxen

Medlem
    7 augusti, 2010 vid 19:05

Du skrev ju i första inlägget att du lagt på glasfiberväv och epoxy. Sedan är det glasfiberspackel. Vilket är det som gäller?

Färgen är hur som helst ingen panik med.

• surfslusken

Medlem
    8 augusti, 2010 vid 00:35

Om killen skulle använda mask, eller iaf ha lite ventilation när han handskas me Epoxy/glasfiberspackel. Eller va de nu e han smetar på, de e väl inte helt klarlagt än?
    Så skulle kanske verklighets uppfattningen va aningen bättre.

• surfslusken

Medlem
    8 augusti, 2010 vid 00:38

Oj fan! Nu såg ja, Gotland! De förklarar ju allt, sorry, mena inte o sparka på nån som ligger.

• m3lk3r

Medlem
    8 augusti, 2010 vid 01:48
    surfslusken;624576 wrote:
    Oj fan! Nu såg ja, Gotland! De förklarar ju allt, sorry, mena inte o sparka på nån som ligger.

Fy feeen va taskig du var nu det är ju inte hans fel att han inte får segla vågor :(:(

• broenet

Medlem
    8 augusti, 2010 vid 14:34

:(:(:(:(:(:(:( haha fan vad äcklig du är på din bild alltså. fyfan vad vidrigt, kille/tjej? 🙂

• surfslusken

Medlem
    8 augusti, 2010 vid 15:30
    broenet;624631 wrote:
    :(:(:(:(:(:(:( haha fan vad äcklig du är på din bild alltså. fyfan vad vidrigt, kille/tjej? 🙂

Pjaa..hybrid kanske? Eller helt enkelt så trygg i min manlighet att ja vågar bejaka min kvinnliga sida?

• broenet

Medlem
    9 augusti, 2010 vid 01:00

särskrivningar verkar vara din grej alltså…

• surfslusken

Medlem
    9 augusti, 2010 vid 04:44
    broenet;624710 wrote:
    särskrivningar verkar vara din grej alltså…

Menbrädlagningverkarintevaradingrej.

• broenet

Medlem
    9 augusti, 2010 vid 21:24

bra kontring! grattis gumman <3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga vindsurfingbräda, måla icke härdad epoxy?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.