Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga/Inte laga, thats the question

• Laga/Inte laga, thats the question

Publicerad av mr_johan på 17 september, 2006 vid 09:22

Har hittat en skada i nosen på min bräda. ser mest ut att vara sprickor i gelcoaten. Är det något man bör laga? den är inte mjuk eller så. finns det risk att den tar in vatten som det är nu? bör väl räcka med att slipa ner lite och kladda på lite ny gelcoat annars.
    Har även lyckats skada fenan efter att antal sandbankskollistioner. upplever att jag planar senare nu, är kan det vara p.g.a. fenan eller är det bara psykiskt?
    Bifogar lite bilder men lyckades inte få några som visar sprickorna riktigt bra..

mr_johan svarade 18 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • _frippe_

Medlem
    17 september, 2006 vid 09:54

Om brädan inte blivit mjuk skulle jag tippa att det räcker med lite gelcoat för utseendets skull. Fenan däremot ser inte snygg ut, den kan säkert både försämra planingsegenskaperna och defenitivt ge dig spinout oftare. Kanske går den att fixa med fil och/eller sandpapper men det skulle nog inte skada med ett inköp hos närmsta surfbutik…

• svenne

Medlem
    17 september, 2006 vid 11:14

Kolla om din RRD har ett ABS-lager direkt under gelcoaten, i sånt fall så klarar den rätt stora smällar innan fibrerna måste lagas.

Den där fenan så förjävlig ut. 😀

• surfmanj

Medlem
    17 september, 2006 vid 11:15

Om brädan inte blivit mjuk vilket jag tror den inte blivit, brukar det räcka med lite genomskinligt/vitt nagellack.

• mr_johan

Medlem
    17 september, 2006 vid 18:44

tackar för svaren. den är stenhård foftfarande.. upptäckte det bara för att det syntes. tror inte det är något abs lager under men är inte säker.. mina fråga var egentligen om den kan suga in vatten som den är nu, alltså om jag kan använda den innan jag fixar det, för fixa den ska jag men inte förns jag “får tid”.. någon som har tips på bra/lämplig gelcoat?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga/Inte laga, thats the question

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.