-
Lagar Bräda!
Nu ryker mina bilder in i en egen tråd här på konfen.
Bakgrund:
Min Cross 100 2003:a hade delaminerat mellan bak och framstropparna. Köpte den i detta skick för att fixa till den. Jag upptäckte dock att det var hål i brädan och bestämde mig för att fixa detta ordentligt.Jag kommer att uppdatera tråden i takt med att jag fixar brädan steg för steg. Tips om metoder för att laga tas givetvis emot under tiden. Tanken är att återställa brädan till ursprungsskick så långt det är möjligt.
Och jag vet att det finns nya brädor att köpa men det finns andra trådar om det, denna tråden handlar om att laga.
VARNING! VARNING! VARNING!
NOTERA: JAG PÅSTÅR INTE ATT DETTA ÄR RÄTT SÄTT ELLER ETT BRA SÄTT ATT LAGA EN BRÄDA SOM HAR ÅDRAGIT SIG DENNA TYP AV SKADOR. DETTA ÄR SÅ SOM JAG GÖR OCH JAG REKOMMENDERAR DET INTE TILL NÅGON. OM MAN SJÄLVMANT VÄLJER ATT GÖRA NÅGOT LIKNANDE GÖR MAN DET GIVETVIS PÅ EGEN RISK. TÄNK PÅ ATT OM DET FINNS GARANTI KVAR PÅ BRÄDAN SÅ GÖR INGET UTAN ATT FÖRST KONTAKTA DEN DU KÖPT BRÄDAN AV, ÅTERFÖRSÄLJARE EL LIKNANDE. JAG KÄNNER ÄNNU INTE TILL VAD SLUTRESULTATET AV DENNA LAGNING KOMMER BLI.
så då var det sagt!nedan: brädan har delaminerat mellan bak och framstropp. Jag har gjort ett litet hål för att kolla läget.
Logga in för att svara.