Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › lägg in bilder på era bilar!
-
lägg in bilder på era bilar!
anonym-anvandare replied 20 years, 9 months ago 40 Members · 128 Replies
-
Måste skaffa buss.
Hade en gammal VW -72 buss en gång i tiden. Rättare sagt endast en sommar. Var ju så jäkla sugen på buss och hittade toppexemplaret utanför Söderhamn. Bussen var ju i princip i nyskick, vad kunde gå fel? Inget! Det var bara att slå till.
Efter en fin liten resa Söderhamn-Gotland, troligen sommaren 93 och 8 l olja !!! (ni läste rätt) senare drog jag slutsatsen att detta var inget för mig (fick för fasen tanka olja vid varje tankning), och sålde bussrackaren till en meksugen surfpolare för circus 5000 pistoler less. Vilken jävla affär va?
Men satan i gatan vilken schysst semester det var. Så mina surfbuss minnen har satt sina spår. Men villa har man inte, ej heller garage. Så skall det bli nått i bussväg får det bli nått som kräver så lite fix som möjligt och gjärna med personbilkomfort. Så min slutsats är: TOYOTA PREVIA, the car that fits my continuing surfing dream.Va tror ni?
När jag väl nån gång i framtiden skaffar villa blir det en VW -69 california. The ultimate surfmobile of the century!!!
-
Kanske funkar men låter lite trångt tycker jag. En T4 då? Har kommit ner i pris rätt bra och rymmer MYCKET prylar.
-
nu får ni ta och lägga in lite fler bild!
Hur går det med ditt åk då, Mr_wave?? du får lägga upp lite fler bilder när du kommer hem från indien eller var du nu skulle..! jag hoppas du jobbar för fullt så den e toppskick tills varberg i sommar!Tobbe
-
Bussen jag ahr på G är ju förövrigt en t2:a, svart med flames och döskallar på alla låsknoppar och växelspaken.
…den ska nog målas om lutar det åt…
men jävla oduglingar som har haft den innan, satt igen öppningen ut till bakluckan för att behålla värmen.
mesar!
märks dom inte är några surfare, som hellre sparar in klumpsumman och köper nytt segel istället för att spara in extrapengrna på värmen varje resa till två segel i slutändan . Mesar säjer jag bara.Snickra snickra så ska det nog funka.
-
sjyst med flames och döskallar!! Varför ska du lacka om den? det e stenhårt ju…! Du ska väl iaf behålla döskallarna?
Har du inga bilder att lägga upp? eller hade du inte köpt den än..?tobbe
-
nä bussen är inte inköpt ännu.
Lacken är så jävla skabbig, typ rollad och flames´en är sunkigt gjorda av en halvdan graffare.Jag tycker en surfbuss ska väcka lagom med uppseende.
Jag funderar iofs på att göra om lackeringen schysst men med samma motiv.
Känner ett par killar som går karosseri på fordonsprogramet som kanske kunde fixa en billig lackering, betala bara lacken.Döskalleknopparna blir helt klart kvar.
man skulle iofs kunna ha schysst färg som inte drar åt sej all sol på hela öland som den svarta har en benägenhet att göra men fortfarande ha flames.
Benvit folka med snygga flames skulle ju faktiskt vara riktigt coolt.jo så får det nog bli.
Iofs skulle det nuvarande sticka rätt rejäli i ögonen på entusiasterna i typ2-klubben…är det någon som planerar att åka på bussfest 2003?
ska försöka fixa bilder under veckan.
-
Jag tycker det borde finnas någon regel i grundlagen som behandlar ämnet surfare + bussar.
det borde vara lag på att varje riktig surfare nån gång i sitt liv måste äga en riktig surfbuss.
Satt och filosoferade lite när jag var på dass nyss och funderar på varför vi windsurfare är så heta på folkorna. det är ju egentligen bara gamla skabbiga vågsurfare på maui som ska glida runt i orangea t1:or.
prylgalnningar som jag hoppas vi alla är borde vi väll ha mnått mer prylbaserat. mer tyskbussar på parkeringarna:)
gärna som dom som brukar mellanlanda på surfparkeringen på haga, med älghorn över hytten och utfällbar hundgård.
på tal om prylar, är det nån som vet någon schysst modell på soltak (inte öppning i taket utan sånt man gömmer sej undan solen under) till bussen. Har kollat på typ husvagnsvensson och så men dom har bara såna med lösa stag verkar det som.
skulle vilja ha ett självbärande som hänger på takräcket. -
den där va sjyst! synd att du hann sälja den bara!
klcokrent med sirener oxå…..! -
såg förbannat fräsh ut.
Sjukt bra lack, brukar väl vara svårt att få glansen i lacken på så bass gammal plåt, även efter omlackeringar, om jag ahr förstått saken rätt. -
Har inte mycket att komma med här..lånar för tillfället min Fars 740 eller åker med polaren. Min bil är inte gjord för den typen av lastningar tror jag :
-
du kan ju alltid modda den lite:)
fixa infästningar för takräcken direkt i plåten och sen sliter du lite i säten och sånt så ska det nog går bra;)
-
Bilen som bara går och går, aldrig något fel – MAZDA.
Jag får till och med in mitt största segel 11,0:an med en längd på 290 cm i bilen. -
Tänkte väcka liv i den här tråden med en bild från i somras:
Aaaah, tänk om det varit 1984, då hade både bilen och pråmen varit sprillans nya!
Fast då hade jag bara varit fem år gammal och inte kunnat använda någon av dem….
Och inte blåste det den dan heller!
Log in to reply.