Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › lägg in bilder på era bilar!
-
lägg in bilder på era bilar!
anonym-anvandare replied 20 years, 9 months ago 40 Members · 128 Replies
-
tänkte kolla med resten här.. som kanske vet en del…
till våren ska gänget här hemma fixa en surfmobil för en längre resa. vi har länge kollat på vw LT 31/35 gärna den med högt tak, och den långa modellen. men mercedes gör sin 310 modell. är det någon som vet vilken som är bättre, vad det gäller pålitlighet, förbrukning mm..
tror det var en sån jag såg i prag för något år sedan. med kohuvud och allt
sist men inte minst måste jag skriva att volvo 142 är riktiga surfbilar! körde en sån till stranden och hade gjort det än om jag hade vetat att oljan var slut och hunnit fylla på innan motorn skar…
145 express är annars den som är bäst! (mycket bra om man vill ha sporbil och laståsna i ett)http://www.volvoadventures.com/145Exspec.html
hej
-
Den frågan var inte speciellt svår att svara på, MB:n såklart. Flera ggr bättre kvalite, men den betingar ett betydligt högre pris på beg.marknaden istället.
Förbrukningen känner jag inte till men dom borde vara ganska likvärdiga, åtminstone diesel modellerna vilket ni självklart ska ha……bensin går bort idag. -
En MB 508 diesel, -73:a (OM314-motorn, vet inte vad som sitter i en 310:a?)lastad med 3 pers, utrustningar och last på taket drar 1,5 liter milen ungefär.
Ni verkar kolla på nyare bussar och då har det väl hänt en del både med komfort och bränsleförbrukning, men det kanske kan vara ett riktvärde i a f?
-
Min “Bettan” är en 1975 typ2, med campinginredning (soffa/säng+bord). Hon har inte gått som surfbuss så länge, men det skall det bli ändring på. Hon trivs utmärkt när hon får blicka ut över havet och se solen gå ner i horisonten. Dessvärre saknar hon värmare, så det blir istället termos och varma drycker som räddar hösten =)
-
En till surfbuss..
[bild]http://f1.pg.photos.yahoo.com/ph/kanakis100/vwp?.dir=/e957&.dnm=6a74.jpg&.view=t[/bild] -
Tristess på jobbet nu…….så här kommer en bild från sommarens surfresa som enbart blev solresa…..no wind, endast högtryck!
Vill se fler bilder från sommarens begivenheter så här i höstmörkret, var har ni varit allihop? -
tjena getwet… har med stort intresse följt ditt trailerbygge. nu när du vart ute med den mycket, hur mycket extra soppa går åt??
mvh Jeppe -
Har inte kollat så däringa jättenoga men skillnaden har varit förvånansvärt liten. Visserligen drar bussen redan mycket från början så någon dl hit eller dit spelar inte så stor roll
Skillnaden är faktiskt ganska marginell på landsvägskörning, när den är på rull så att säga. Man kör långsammare med släpet vilket i sin tur gör att det går på ett ut vad jag normalt kör på landsväg…..så det tar ut varandra. Däremot……….i stan och på småvägar där det går långsamt/kurvigt eller mycket upp och nerför, där märks det skillnad.
Jag tror/inbillar mig att en mindre/svagare motor däremot kommer att dra en hel del till, oavsett om det är på rull eller inte beroende på att motorn får arbeta så mycket mer.
Däremot om man har en p-bil och kör till vardags med för att sedan koppla på släpet till surfet/surfresan då är man en vinnare………… -
Hei,
Her er en liten hilsen fra Franske Rivieran hvor jeg er just nu!! Bilen er en Volkswagen Transporter (1984), som jeg kjørte ned fra Oslo i September dette år. Solceller på taket, propantilbehør og alt man kan ønske seg
Surfer i Hyeres, som er den største surfspoten her nede.
Finnes fler kort på min hemsida:
http://www.knutinge.com/index_pic_surf.htmlciao,
Knut
-
En blandning av bil å buss…eller kanske inte.
Men den e lätt å last i alla fall. dessutom inga problem att ta sig fram.
-
Här kommer bilen som ni alla önskade att ni hade men som bara jag hade råd med! Se även hur jag har kostat på spännband (Ferrari orginal) och dylikt. Att även brädan är gjord av ferrari får er att blekna av avund! Ingen kommer någonsin knäcka mig på beachen. Här är jag påväg till tylösand för att knäcka Per.
-
Haha!!
Den va helt klart bäst!
En femma får du av mig för den bliden!
Log in to reply.