Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing lägga pussel…

• lägga pussel…

Publicerad av adde på 16 oktober, 2001 vid 11:40

…måste man ju göra för att få en så bra ‘kombo’ som möjligt, segelstorlekar, master, brädor och bommar… (fenor, förlängare osv).

just nu är det bommar 🙂 som är på tapeten…

Jag har Nalu 01′ 4.0 4.75 och 5.5 samt Edge 00′ 6.5. Hmmm nu behöver jag alltså bom(mar) som klarar 150 till 175 (Nalu) samt 192 (Edge). Törs man köra på EN bom? I så fall några förslag? (North Progression A+ 150-200cm, maui magic vision 135-197, tekknosport 135-195, ??)

Synpunkter någon? Är det dumt att snåla?

(problemet uppstod då min gamla vågbom inte svalde 5.5:an och jag bara vill ha en bom när jag reser med vågprylarna…)

/adde

oscar svarade 23 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • krille

Medlem
    16 oktober, 2001 vid 11:50

Jag har sneglat lite på Dynafiber wave kol-bom. Billig och med 150-215 i längd och framför allt billig. Tycker den verkar kanon, funtar starkt på en själv.
    /Krille

• dr-masse

Medlem
    16 oktober, 2001 vid 13:25

Tycker oxå att de ser heta ut! HPL är ju ännu grymmare (och dyrare…), men verkar inte ha någon längd som passar i det här fallet.

Är inte Dynafibers våg kolis 150 – 195?

Uppgifter från [url]www.dynafiber.com:[/url]

Wave
    150cm 195cm 5’0″ 6’6″ 45cm 18″ 30mm 33cm 15″ 2.3 kgs

Kanske tänker du på Freeride?
    Freeride
    150cm 205cm 5’0″ 6’10” 55cm 22″ 30mm 38.5cm 17.5″ 2.3 kgs

Fast det här är ju 2001 fakta, kanske har de lite längre bommar 2002?

Men ja – jag tror nog att du vågar köra en bom om du vill minimera lite när du åker. Kör själv NP Wave (alu) 150 – 190 på 4.5 – 6.2 å tycker att det funkar fint.

Surfa På!

• krille

Medlem
    16 oktober, 2001 vid 13:53

Såklart, den gick till 195. Dock kanske det är tveksamt om man skall köra på den i omkring maxlängd. Klämde på den sista hos surfers och på Skidsport är dom slut. Men det kommer väl fler. Undrar hur det är med konstruktionen då båda bomrören är i ett stycke? Verkar styv som fan…
    Undrar om man får vad man betalar för eller om den är en trovärdig NP/Fiberspar-konkurent? Någon som har erfarenhet?
    /Krille

• adde

Medlem
    16 oktober, 2001 vid 14:59

Någon som kör med GUN? de har ju en vågbom på 150-200. å billig är den också…

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 06:54

= funkar kanon!!

• oscar

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 07:25

Jag kör på en autima pro 135-197 köpt i WA, det är samma bom som Maui Magic. De gör även bomrören åt HPL. Så enligt mig kan du satsa på en MM, otroligt stor justering. Styv och hållbar. Norths bommar är också grymt sköna med sitt ovala grepp.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing lägga pussel…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.