-
Lagning av nosparti
Jaha då har tagit sönder min brädas nos. Jag tror i alla fall jag kommit fram till att försöka mig på en lagning av den själv då den är en 04.
Som kan ses av bilderna är det en smal tun spricka ca 5cm lång som upptäkte imorse! Brädans nos har sviktat lite men idag trycktes en vattendroppe fram av den.. varav jag insåg att det gått hål.Jag har maskerat o slipat bort ner till vad som ser ut att vara ett lager kevlar (lite rutmöstringt). Tagit av ventilationspluggen o låtigt den stå upp o ner (nosen mot marken) i 6h, det har inte kommit ut mer vatten o jag har även testat att suga utan att få i mig mer än luft. Har jag haft sådan tur att det inte kommit in något nämvärt med vatten i brädan eller???
Har läst lite olika här på steffo och insett att epoxi är det man skall jobba med, utblandat med micro balonger! O att man kan ersätta skumkärnan med något som heter Divinycell alt byggfog?? om den nu delaminerat!! (Det tyder vell sviktningen på antar jag?)
Det är några kvadratcentimetrar på ovansidan som känns (sviktande). Undersidan av brädan samt kanterna är hårda o fina! vilket borde göra jobbet avsevärt mycket lättare tycker man.
Min plan är att först borra ett litet hål i sprickan o ta ner en tops för att se om det är mycket fuktigt där. Sen får man vell maskera med lite grovare silvertejp som inte slits bort när man sandpapprar..
Har hört att man kan injesera epoxi för att slippa lägga öppna upp själva sandwichen.. någon som testat detta?
I annat fall tänkte jag skära upp en lucka längs sprickan o ersätta de materialet som värkar kass.. (fogskum låter ju lättast att få tag på).http://www.junkshop.nu/kulingvarning/
har ju en bra lagningsguide.. deras projekt värkar ju 100 gånger svårare än mitt..Någon som har något spec man bör tänka på innan man sätter igång så man inte tar sig vatten över huvudet direkt?
Logga in för att svara.