Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing lagning av segel

• lagning av segel

Publicerad av anonym-anvandare på 4 november, 2004 vid 18:07

Hej vänner
    var ute och seglade idag i GBG och fick en reva i plasten på seglets nedre del, finns det någon snäll själ som har någe tips om hur man kan laga revan i plasten den är ca 60 cm lång. har varken tiden eller råd att för tillfället lämna in det på lagning,

Tack på förhand

MVH J:N

nordmark svarade 20 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    4 november, 2004 vid 18:19

Åk till närmsta bokaffär och införskaffa genomskinlig, självhäftande bokplast. Funkar grymt bra. Har själv lagat ett sehel med detta och det håller fortfarande. Klipp ut en rejäl bit av bokplasten så du får ett helteckande stort område av bokplast, minst 5 cm från varje håll av revan. Och försök att klistra på nogrant så du slipper luftbubblor.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 november, 2004 vid 18:24

Tack för tipset, det ska jag verkligen testa det låter ju smart, fattar inte varför man inte tänkte på det.

tack än en gång

• kamaaina

Medlem
    4 november, 2004 vid 19:53

segeldukstejp, brukar finnas slattar hos segelmakare att få gratis, dvs samma tejp man använder för segelnummer, funkar utmärkt

• anonym-anvandare

Medlem
    4 november, 2004 vid 19:58

tjena röken tack för tipset , jobbar du idag?

hälsnignar Jocke

• kamaaina

Medlem
    4 november, 2004 vid 22:08

jobb jobb jobb, tog ett tokpass idag….06-18+18-24…och sedan upp o jobba 06 imorgon. Va fan gjorde du med seglet? Jag har massa segeldukstejp om du vill ha, osäker om det kan täcka 60cm, eftersom du borde tejpa på båda sidor.
    Vi hörs
    /F

• kamaaina

Medlem
    4 november, 2004 vid 22:09

Dags att registrera dig Jocke?

• nordmark

Medlem
    5 november, 2004 vid 23:07

Tjena

Jag har registrerat mig, fan vilket pass du gjorde, man har ju själv gjort liknande pass där man säkjer sin själ till djävulen.
    Vad jag gjorde med seglet? ja det skulle jag själv vilja veta, kapsesade i vattnet och fick seglet i huvudet och ripp, jag så hur mitt segel bara dela på sig, jag blev tokarg, men vad fan shit happens, jag tar gärna lite tejp om du har.
    Ha det bra och snart är det dax för dig att bege dig till nya länder, vi hörs är ledig i helgen och ska på student fest på chalmers av alla ställen på jorden, men det får väl gå.

hälsningar JOcke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing lagning av segel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.