Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing lagning av våtdräkter.

• judo-freddan

Medlem
    7 augusti, 2005 vid 15:17

Det finns dels neoprenlim som funkar bra när det är en mindre skada. För större skador finns det en sorts duk som man klipper till bitar av och värmer fast i dräkten med strykjärn. Tror bägge finns på SPs webbutik.

• lolve

Medlem
    7 augusti, 2005 vid 15:28

blir det några stora märken efter . eller det försviner in i våtdräkten?

vet nån om robban surf och sport har det? (närmsta surf butiken :/ )

• jester

Medlem
    7 augusti, 2005 vid 16:05

Jag brukar laga mina dräkter med SikaFlex. Brukar finnas i butiker typ Claes Ohlson. Finns i både vit och svart färg, är riktigt elastiskt, och sitter som berget. Se dock till att inte få det på huden, för man får skrubba ett tag för att bli av med det…

• electric

Medlem
    7 augusti, 2005 vid 16:32

Ang. frågan om ev. märken efter lagning med neoprenelim: Ja, det blir svart och hårt. Men ser inte alls fult ut, tycker jag. Det fungerar mycket bra – själva lagningen blir starkare än neoprenet. Har även lagat större skador med sådant lim och även det går bra. De eventuella ifyllnads-, skarvbitar eller täckbitar som behövs klipper jag till från gamla våtdräkter, våtskor etc. Allt fungerar mycket bra om man följer anvisningarna (dvs lägger på en första omgång med lim utan att lägga ihop bitarna och låter torka en stund). Viktigt med ÄKTA neoprenelim. Det jag använder heter Divex och finns i dykbutiker på burk för strax under 100 kr. Räcker till många lagningar!

• lolve

Medlem
    7 augusti, 2005 vid 17:32

tack för alla svar. det lär bli så jag prövar att byta våtdräkten, men robban surf och sport är lite sniken. så i värsta fall så får det bli lim. (den är ju bara en dag gammal crazy.gif) frown.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing lagning av våtdräkter.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.