Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › lagning i plasten innuti leadingedge
-
lagning i plasten innuti leadingedge
Publicerad av angelika på 14 augusti, 2005 vid 12:47om det har gått ett 2 dm stort hål i plasten som är innuti, går det att laga lr måste man köpa nytt o sätta i?
PS. det är inte jag denna gångenangelika svarade 19 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 36 Svar -
36 Svar
-
du menar helt enkelt att man skulle smälta ihop hålet med strykjärnet?… och då passa sig noga så att det inte smälter ihop rätt igenom.
-
ojoj…låter lite riskabelt. finns det inga större lagningsbitar?
-
ojoj…låter lite riskabelt.
Finns det inga större lagningsbitar istället? -
Använd bladderduk (jag har) och limma över hålet. Kan vara lite tricky men det går. Surfers Paradise har säkert en ny LE-bladder på lager, de skickar oftast väldigt snabbt.
Hur fick ni skadan? -
jag vet inte riktigt, jag såg inte det. men han sa att han ahde kraschat kiten, så antagligen på land. hålet i plasten är ca 2 cm. men går det bra att fixa det med en sådan bladderduk och vart kan man få tag på det?
-
den vred sig och så pumpade hon lite snabbt och märkte inte att luften inte kom ut i hela så trycket blev för stort helt enkelt.
men bladderduk låter ju som en bra idée, vi får ta det med henne när hon kommer hem -
2 cm är nog lätt att laga. Lim fick du me kiten va?
Jag finns i Malmö… har en del överblivna halvtrasiga bladders sen min Cabrinhatid… *
Är det inte brådis så kan jag lägga en 10x10cm duk i ett kuvert o posta. Kanske kommer ihåg det i morgon… -
Ska du ha nya så kan jag beställa.
Jag säljer http://www.airtimekite.com blåsor.Gör detta som en service och tar inget extra.
En beställning kommer att lämna USA på mån.
En annan sändning är på väg hit.Peter
peter@kiter.se -
Hon kommer inte hem förrän på tisdag så det är inte så överdrivet brådskande… Men jag tror hon skulle uppskatta det väldigt mycket.
-
Skriv adressen dit jag skall skicka biten i ett privat mess. Så skall jag försöka komma ihåg att posta…
Är hålet 2 dm eller 2 cm? -
Ja en 10cm x 10cm borde räcka till linas kite också, men du kanske ska prata med henne innan hon beställer nått som hon kanske inte behöver, annars vore det ju perfekt om man kan laga den på det sättet. men jag är inte riktigt säker på hur stort hålet var
Logga in för att svara.