Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › lagning i plasten innuti leadingedge
-
Är det 2 trasiga kites?
Anyway… hojta till… Jag har gott om överbliven bladderduk -
ja det är 2 st. den ena har ett hål på 2 cm och det andra vet jag inet hur stort det är men det är ganska mkt större. men vi hör med lina när hon kommer hem om hon också vill ha en bit. men vad vill du ha för att skicka en 10 x 10 cm bit till hålet på 2 cm? och är det sen bara att limma på biten med limmet som man har fått till? hur länge håller det? tack för all hjälp
-
är det hål i din med? jösses, jag måste hålla på att bli senil.
-
men jo, lina skulle nog gärna försöka laga det först innan hon köper nytt.
-
NÄ det är inte hål i min. men linas hål är kanske större, jag pratade precis med becky o hon visste inte om 10 cm skulle räcka men vi får ju prata med lina först innan vi beställer nått till henne, hon kanske inte vill ha lr så kanske 10 x 10cm är för lite
-
2 cm’s hålet är nog inga problem, kanske lättast att använda 2 st lagningslappar (som ni fick med).
Det större hålet kan vara lite tricky att laga… Blir lagningingen bra så håller det för alltid. Men det är lätt att duken veckar sig lite.. Då kan det pysa ut luft där, men då får man helt enkelt sätta ytterliggare en lagning där. Är hålet intil ventilen eller längst ut vid änden, eller intill svetsen så kan det vara svårt och man kanske skall beställa en ny. Ring SP o kolla vad det kostar… Alt kolla med han den andre killen.
Alltså jag hade inte tänkt att ta betalt. Jag har så gott om bladderduk.
Hade samma problem som ni när jag började… fick ett stort hål på LE-bladdern första gången jag använde min nya 12a. Pan gav mig då en bit duk att laga med… Heder åt honom för det! -
Är det bara jag som tycker att Cabrinhas bladders går sönder oftare än andra?
Använder de tunnare/lättare material? -
Tack så jätte mkt för all hjälp. men är det okej för din del då att skicka en bit till mig då?
-
Fast det är ingen cabrinha, det är en wipkia. det är inte min men en kompis
-
Nej nu har jag ändrat mig… för faen jag har väl skrivit det tre ggr. Vakna!
Ro hit med adressen o berätta hur stor bit… är det inte lika bra att skicka en bit som räcker till din polare med?
*skrivkramp* -
hahaha, jo det är nog lika bra och om hon nu inte vill ha den så kan det vara bra att ha en extra om ifall att jag skulle krascha min
Skicka det till:
Angelika Andersson
Boltensternsv. 43B
236 38 Höllviken
Och ta en ganska stor bit då, jag vet ju inte hur mkt jag behöver till 2 lagningar. -
ah nu är jag med.
Fan, det är ju guldstjärnor till dig Eddie, en riktig kaar är du. -
Om nya blåsor kolla här:
http://www.kiters.se/Portals/16/airtime.pdf
Och hör av dig, mån går nästa frakt från USA.Peter
Logga in för att svara.