Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › lagnings tips snälla!
-
lagnings tips snälla!
Publicerad av anonym-anvandare på 9 maj, 2002 vid 11:40Efter en massa kastfall förra sommaren och diverse sämre lagningar så ser nosen på min 130 vision inte så bra ut.
Är det möjlig att såga av nosen (ca 15cm) och laga den med
glasfiberväv och epoxi utan att förstöra balans och egenskaper på brädan?mvh rille
watertouch svarade 22 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Är det möjligvis förmycket begärt att få ett svar som inte är nedlåtande? Om du nu är så smart så kanske du kan ge mig ett bra råd istället för att vara hånfull.
-
bara att ignorera…..
världen är full av anonyma idioter, tyvärr har en del av dem kommit in på denna konf
//Andreas -
Hallå! kolla in bic´s freeride från förra året!..den är ju “avsågad”…vet inte hur de ser ut i år…?
-
Bara att såga!!!
Du kan ju göra den lite freestylig!!!
Hmmmm…..såga på! -
Hmmm, om du inte absolut MÅSTE såga av nosen så gör inte det. Den lär, om inte annat, bli närmast osäljbar om du någon dag funderar på att byta bräda. Jag har sett väldigt röjda nosar byggas upp till klart bra skick. Du kan inte prata med någon affär som säljer brädan och höra vad de tycker?
Men visst, om du är orädd och inte vill ha nosen där så är det bara å kapa. Det funkar, men kanske inte så snyggt. Lite scoop försvinner ju, så du kanske kommer att “fastna” med nosen i vågor lite oftare.
Surfa På!
-
Jag har hört att man ibland kapar av en bit på nosen för att snabbare få ur vatten som kommit in i brädan. Sen bygger man en ny nos av lite skum, väv och epoxi. Om man fräser ur skummet som sitter i brädan på ett fiffigt sätt bör man kunna få den nya nosen att sitta rätt bra. Som ett pussel ungefär… Men som sagts tidigare, lämna den till ett proffs så blir det bäst!
Logga in för att svara.