Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Lågprissegel
-
Lågprissegel
Publicerad av styret på 20 maj, 2003 vid 20:22Jag vet att det här har ältats fram och tillbaka många gånger tidigare, men jag sitter och lurar på att köpa nya segel.
Och såklart kollar man på lågpriserna 😛vilka är dom, och vilka är bäst? GUN brukar ju få mycket lovord och dom är ju billiga. groove 2003 verkar ju helt okej om jag säjer så.
Hur är ruschwind?
är Ezzy eller YES lågpris och isåfall, är dom nått att ha? finns det nått annat man ska snegla på.
är ute efter typ 7.0 och ca: 6.2 i freestyle/freeride kategorin.och master? gun verkar ju ahr rätt billiga med. finns det billiga nån annanstans?
anonym-anvandare svarade 21 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Tjenamoss
Yes är bra. Mjuka och fina är iallafall deras vågsegel. Men lågpris…? Klart dom ligger väl under NP och NS men e ju inte lika billiga som gun. Men å andra sidan hade jag nog hellre tagit Yes än Gun. Vet inte riktigt vad Gun är för nåt, om det e nåt att ha så att säga.Annars kan jag varmt rekomendera Arrows impact och trixx, köpte några för någon vecka sen och de är sköna, inte så värst dyra dom heller. Och impacten är ju s.k. testvinnare…se där, se där.
Men oj, det va ju inte vågsegel du skulle ha…sorry.
MEn Paddy på surfersworkshop.com i MAlmö säljer Yes och NS, han är trevlig.
Tjollahoppsen/Oscar
Fråga förresten inte vad fanken jag gör här inne klockan 01:01…är bara så jäkla sugen på att segla!!!!!!!!!!!!
-
Gun master är billiga men lite ojämna i kvalitet, särskilt vad gäller mastkurva (imcs).
Men jag tycker att de räcker mer än väl om man inte är profs…och det är man ju inte.Ett stort test av Rushwind segel skall äga rum i norra Frankrike i helgen. Jag postar resulatet nästa vecka.
-
Jag beställde ett nytt 2002 JAM 6.2 från gun sails förra måndagen (ca2300:- för segel inkl frakt). Var ute och testade det i fredags och blev mycket nöjd!
Jag är visserligen inget proffs och har inte så många segel att jämföra med.
Men jag tror ju knappast att t.ex. ett NP segel är dubbelt så bra trots att det kostar nästan dubbelt så mycket!
/Martin -
Skulle vara skitbra att få lite test på rushwind.
jag läste nånstans att rushwind höll sej med billiga och lite äldre material för att hålla priserna nere, vilket inte gör mej nått. Men på SP,s hemsida står det nått om dom senaste materialen. Är det bara säljsnack eller är det lögner och förtal som florerar på konfen?
jag tycker gun Groove verkar vara nått för mej. eventuellt Rushwind Reach. Reach har ju fördelen att dom har dom exakta storlekarna jag var ute efter, 7.0 och 6.0 och att dom troligtvcis finns att klämma på nere på haga, inga långa resor.
Men man vill ju veta vad dom går för.Hör av dej då. skulle vara skitgött.
Gun hör man ju mycket gott om och man ahr väl alltid vägarna förbi nån shop nån gång.
förövrigt precis klarat mitt nationella prov i Matte B. Så nu ska det ut och firas med bräda och segel.
-
Går det inte att testa grejor vid haga? I såna fall är det väl bara att låna ett och testa vad du själv tycker.
-
jo det g¨år det. eller typ vet inte hur det funkr. om man måste ´betala hyra eller så. Men det är ju lungt.
Men vad jag funderade på var hållbarhet och såp. jag ahr en förmåga att ha sönder mina saker rätt fort.
kunde ju vara kul och veta vad man har sagt om grejerna, är inte så haj på vad som är “bra” och inte egentligen.sen är det väl alltid gutt med lite teoriserande
-
har du nån länk till vart du beställde?…låter ju jävligt billigt….vill ha =)
-
Köpte ett -02 Challenger segel till ett pris som om jag köpt NP fått gå ner till ett -00.Tror knappast att ett
NP-00 är bättre än ett -02 Challenger som ju trots allt blev testvinnare i tyska surftest mars 03./willeplana
Logga in för att svara.