Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Lagun i Malmö!?
-
Lagun i Malmö!?
Publicerad av jott på 4 mars, 2006 vid 18:23Ingen dålig lagun man skådar från Malmö högskola varje dag. Ser sjukt soft ut och mig veterligen finns där inga förbud.. Vad sägs om att invadera hamnen när isen försvinner och bikinisarna äker fram?
sidpiraya svarade 19 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
-
ser gött ut!
hur kommer man ner/upp? eller ner är ju inte så svårt, bara att hoppa från kajen men surt å hoppa upp igen…
-
Hålet håller på att täppas igen med schaktmassor från citytunnelbygget.
-
Eddie wrote:Hålet håller på att täppas igen med schaktmassor från citytunnelbygget.
Jaja, det har ju varit där ett bra tag nu och ser man till Svergies förmåga att bygga tunnlar så sitter mina pengar på att det kommer vara kvar ett bra tag till. Inga problemas att komma dit. Vi går lös så fort våren nalkas!
-
kolla här pojkar! har ju tfyra laguner i malmö att köra. den ena e asfet!!
svårt att se på kartan men de ser nästan ut som man kan gå ner i vattnet på den stora iaf.
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=sweden&ll=55.627075,13.001032&spn=0.022581,0.085831&t=k
borde gå att köra i på allt från no-sv. där skulle vi bygga upp en fet kiteanläggning!!!
-
pjoter wrote:kolla här pojkar! har ju tfyra laguner i malmö att köra. den ena e asfet!!
Shit, hittade du dom själv eller kollade du på kartan som just var upplagd!?
En eloge iaf..
-
pjoter wrote:kolla här pojkar! har ju tfyra laguner i malmö att köra. den ena e asfet!!
svårt att se på kartan men de ser nästan ut som man kan gå ner i vattnet på den stora iaf.
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=sweden&ll=55.627075,13.001032&spn=0.022581,0.085831&t=k
borde gå att köra i på allt från no-sv. där skulle vi bygga upp en fet kiteanläggning!!!
tröge!!!
försöker ta cred från jott -
jupp. precis vad jag gjorde..
eller så visade jag en bättre bild eftersom bara halva den feta jag syftade på e med på hans karta. På den kartbilden går de inte ens å se att de e en egen fin liten sjö.
Gissade att han menade nr 2 medans jag syftade på den stora fina mysiga nr 1. -
Ser hardcore ut på Earth Google. 800*800 m Lite vass plåt och dumpade bilar kan man nog räkna med. Värt att kolla upp.
-
Oj vad ni har tjatat om de här lagunerna nu…. Allt är fete inhägnat…
-
Niklas82 wrote:då får vi väl klättra
kan ni inte hoppa med kitsen?
har fått intrycket här på steffo att eh gör de kites som har det överlägset bästa lyftet
Logga in för att svara.