Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing LaholmsTidning 12-01-05

• anonym-anvandare

Medlem
    14 januari, 2005 vid 16:00

Yep, trångsynta AS!
    mw

• eagletech

Medlem
    14 januari, 2005 vid 16:20

Nej dom har garanterat haft blåa brandbilar och cement i sandlådan,
    Den typen av folk får man ta med en nypa salt,dom hittar man överallt.
    Man kan inte bara förbjuda allt även om vissa kan tro det.
    mvh Roger

• nilsson

Medlem
    14 januari, 2005 vid 16:59

Svar till:

Nej dom har garanterat haft blåa brandbilar och cement i sandlådan,
    Den typen av folk får man ta med en nypa salt,dom hittar man överallt.
    Man kan inte bara förbjuda allt även om vissa kan tro det.
    mvh Roger

[/ QUOTE ]
    Seriöst så går det tyvärr med en tillräckligt stark lobbygrupp, tro mig! Har varit på internat med ”Rosenbad” Lobbister. Det enda försvaret är en egen opion mot//Mvh Bengt N

• eagletech

Medlem
    14 januari, 2005 vid 17:17

Hallå Bengt
    Jag vet att man kan fixa mycket med ett gäng slipsnissar,
    tex 90 på motorvägen som senare visade sig vara farligare än 110,nog med det det jag menar är att det du säger är helt rätt, men vad jag menar är att man kan inte bara fixa förbud här och där bara för några Rosenbad” Lobbister.känner för det.
    Det krävs lite mer än en annons i en tidning.

Ps, ta nu inte illa upp när jag skrev slipsnissar, inte du men någon annan som har slips. wink.gif
    Ha det gött, hur gick det med grinden???
    mvh Roger

• walle

Medlem
    14 januari, 2005 vid 17:27

fasen… frown.gif
    synd att det ska bli så här, det e ju en sak med vattenskotrar och annat kul som för liv och skitar ner då kan man ju ha viss förståelse att några får ”ont i magen” men att förbjuda kite e tragiskt!

Jag tror det e dags för nationell samling!
    vi får organisera oss och komma med riktigt bra motargument.

Det drabbar ju även oss som inte bor/kajtar i dessa områden, för om det blir förbud så blir det ju extra vatten på kvarnen för dom som vill ha förbud på andra platser i sverige… frown.gif

Bäst vore om man kunde få fram bevis på att vi inte påverkar djurlivet i någon större grad…

Och ett annat bra argument e det där med ungdommar! det är faktikst något dom brukar lyssna på, så försök dra i gång någon form av ungdomsverksamhet lite mer organiserat.

• nilsson

Medlem
    14 januari, 2005 vid 17:41

Jag har alltid min branch uniform, polotröja och udda kavaj, så det är ingen fara!
    De starka lobbygrupperna är:
    1. Nykterhets förbunden
    2. Miljö förbunden
    3. feministiska organisationer
    4. olika natur rörelser

Värderar inte de olika förbunden, men beslutsprocessen lite snabbt är:
    Intresseförbund-lobbyverksamhet-berörd myndighet-massmedia-lobbyversamhet-beslut, sen tar besluten lite olika fort efter vilka mot organisationer som finns!

• nilsson

Medlem
    14 januari, 2005 vid 17:45

P.s Lobbyis för en tillräkligt stor organisation är ett välbetalt jobb med mycket flexibla arbets tider kanske en framtid för någon ung kajtare, tyvärr försvann min chans när Moses gick i kortbyxor D.s

• nilsson

Medlem
    14 januari, 2005 vid 18:03

P.P.s ”Success in almost any field depends more on energy and drive than it does on intelligence. This explains why we have so many stupid leaders.” Sloan Wilson //D.s

• eagletech

Medlem
    14 januari, 2005 vid 19:00

Du har då alltid svar på tal laugh.gif
    Men hur gick det med bommen och var någon annan med?
    Roger

• nilsson

Medlem
    14 januari, 2005 vid 19:15

Det är inte jag som håller i det, men jag ringer dig, Nu

• jott

Medlem
    15 januari, 2005 vid 10:23

WCL jobbar på en skrivelse nu som kommer skickas till LAnsstyrelsen där vi kommer sätta oss emot detta baslut. Samma skrivelse kommer också skickas till såväl Laholms tidning som Hallandsposten. För nu får det fanimej vara nog. I höstas skrev samma ornitolog att han ville förbjuda folk i dynorna, förbjuda båtar och alla kitare. Det är så absurdt att det aldrig kommer att gå igenom. Vi kommer tillbaka med den respons jag hoppas få från Länsstyrelsen och tidningarna..

• eagletech

Medlem
    15 januari, 2005 vid 10:31
  • nilsson

Medlem
    15 januari, 2005 vid 11:39

Bra initativ, skriver gärna på en namnlista odyl.//Mvh Bengt N

• skye10

Medlem
    15 januari, 2005 vid 11:49

Bra initiativ från WCL att gå in med objektiv skrivelse. Är WCL den starkaste ”kiteorganisationen” närmast det berörda området? När jag läser igenom tråden så verkar det vara tre läger, det ena som engagerar sig, det andra som har en låt-gå inställning och det tredje som inte riktigt kan bestämma sig. Kan vi andra i Sverige stötta er på något sätt? Namninsamling kanske är det enklaste som brukar vara rätt effektivt.

Lägg in ett svar om ni vill ha namn.

Lycka till och kämpa för området!

• jott

Medlem
    16 januari, 2005 vid 12:38

Ja det hade ju inte varit fel med ett gäng namn så man har lite tynd bakom sina argument. Men det är lite lurigt att få ala från steffo att skriva på men det kommer förmodligen lägas upp listor på diverse mackar för att få ”vanligt” folk att stötta oss också.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing LaholmsTidning 12-01-05

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.