Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laird Hamilton

  • Laird Hamilton

    Publicerad av mexi_ på 16 september, 2003 vid 11:30

    Vet någon vem denne man är? Såg honom på extreme igår och han körde toesurfing i grymma vågor med en ruskig fart, såg helt sjukt ut.
    Sen efter det så körde han windsurfing i 180 och gjorde grymt sjukt långa hopp. Körde även med spinout 10-20 meter och verkade inte bry sig speciellt mycket om det…….respect!

    poppo svarade 21 år sedan 12 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • jon_so

    Medlem
    16 september, 2003 vid 11:42

    Vad är toesurfing??
    confused.gif

  • dr-masse

    Medlem
    16 september, 2003 vid 11:47

    Han är väl hyggligt legendarisk.

    Seglade speed med Pryde ett tag. Har väl prövat på, och behärskar, det mesta runt vattensporter. Men är väl mest känd som en av pionjärerna inom tow-in surfing. Bland de allra första att vågsurfa Jaws.

    Bilderna från teahupoo är ju helt sanslösa, funderar ibland på att köpa en poster å sätta upp.

    http://www.lairdhamilton.com

    Surfa På!

  • adde

    Medlem
    16 september, 2003 vid 11:48

    Låter som Tow-in surfing, dvs vågsurfing där man dras in i vågen efter en jetski e.dyl.

    /adde

  • dr-masse

    Medlem
    16 september, 2003 vid 11:50
  • mexi_

    Medlem
    16 september, 2003 vid 11:59

    tack för bilderna, jag tror att de är från den film jag såg igår, vågorna är ju grymma, inget skum utan mer en kompakt vattenvägg. När han väl kom ut ur vågen så var han som skjuten ur en kanon. De som filmade låg precis bredvid vågen (hur man nu kan göra det) och filmade precis där han kom in, snyggt jobbat.

  • dr-masse

    Medlem
    16 september, 2003 vid 12:18

    Såg oxå, helt sanslösa bilder. Hade bara sett det på webben tidigare.

    För er som missat detta:
    http://www.oxboweb.com/images/video/taehupoo1_320x240.mov

    (länken har funnits på konfen tidigare)

    Surfa På!

  • oskie

    Medlem
    16 september, 2003 vid 12:23

    Antar att det som skiljer tow-in från vanlig vågsurfing att man har stroppar på brädan på tow-in-brädor?

  • mexi_

    Medlem
    16 september, 2003 vid 12:26

    Det tror jag också. Det var en del av filmen som visade Laird’s försök att loopa med vanlig vågbräda (ej vindsurf) utan(!) stroppar. Man kan säga att han var j-vligt envis. Jag såg inte att han lyckades men han var riktigt nära flera gånger. Måste var otroligt jobbigt att försöka dessa trick i 2-3 meters vågor när han blir spolad i botten vid varje försök…..respect!

  • ola-h

    Medlem
    16 september, 2003 vid 12:29

    ..stroppar samt att man, som sagt, blir indragen på vågen av jet-ski istället för att paddla. Jaws på Maui tror jag t.ex. inte är paddlingsbar, men tow-in funkar ju fin-fint.

    Teahopoo där filme ovan kommer ifrån är paddlingsbar, men det grymt farlig. Det är rätt många lite vatten i den läppen. Vågen sägs vara världens ända som är 5 meter hög men med en tre meter tjock läpp. En och annan har strukit med där och många, många blivit rejält mörbultade och uppskrapade (se t.ex. Polakow i about time som dock verkar ha kommit lindrigt undan).

  • brutus

    Medlem
    16 september, 2003 vid 12:33

    ojojoj, f-n va läckert!
    Sanslös legend, den där karl’n…
    kollade ett tag på hans hemsida o fastnade i konfen lite, rena avgudadyrkan med vissa inslag av “I wanna have your baby!!” varning…
    precis som på min hemsida wink.gif
    / m

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 september, 2003 vid 12:43

    Sett Jamie O`Brien sätta Rodeo Flip på vanlig surfbräda dvs utan stroppar, riktigt tungt!
    J

  • andreas-t

    Medlem
    16 september, 2003 vid 12:44

    Nja, Tow på engleska betyder bogsera. Precis som Adde skriver så är det någon som t.ex. med en vattenskoter drar in surfaren i vågen.

  • adde

    Medlem
    16 september, 2003 vid 12:51

    På franska Agoride finns en massa coola trix, bla en kickflip (åhh mina gamla skategener gråter av lycka)

    Här är det

    /adde

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 september, 2003 vid 13:11

    tow in surfing tror jag det kallas om man är petnoga
    dvs drar in med vattenscooter.

    Laird har ju ett yrke som watersportsman,
    grymma hopp han gjorde i rigmarolevideon, neil pryde -91, med speedbräda alltså. Snacka om ikaros.
    Säkert 40meter långa och 15 meter höga.

  • mexi_

    Medlem
    16 september, 2003 vid 13:19

    ja, det var något i stil med det som jag såg igår.
    //Fredrik

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laird Hamilton

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.