Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Läjet 081220 SAW
-
Läjet 081220 SAW
Publicerad av robrox på 21 december, 2008 vid 21:35Tjena alla nu ligger det ute 12 brusiga och halvdana bilder på http://www.stoneandwater.nu kolla in dem.
wakenils jag har ett av dina höga hopp på disken som ligger i ett skåp 1,5 meter ifrån mig men jag orkar inte ta fram den nu. Jag kommer att lägga ut bilden här eller så mailar jag dig bilden.
Håll till godo och vem vet vi kanske syns imorgon jag står troligen i Södra delen av Abay alt norra delen runt 12 🙂
PZ Robert
robrox svarade 16 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Gött! Ser ut som om Jungman har jordnötter fulla kinderna därtill. Den som spar han har…
-
Gott att det blev ett ”kitealbum” också Robert:-)!
Kom ju faktiskt med på ett par även om prylarna strulade, men det var ju inte direkt några radikala moves på mina bidrag (denna gång), ha ha…
Däremot dom två sista på Alex tycker jag du lyckades riktigt bra med, samt någon av närbilderna på Mat.
Det är ju också först på den sista bilden som man får en uppfattning om att det faktiskt rullade in en hel del stora swell emellanåt.Som input så tror jag att kite på foto blir bäst om man fångar;
– En fet ”off the lip” med mycket spray, samt arials där man landar i samma våg och fortsätter rida, när det gäller vågbräda. En kraftfull cutback med utsträckt kropp (typ snowboardcarvingsväng) borde också kunna se bra ut i frusen bild. Varför inte en tub;-)?
– Med freestylt/twintip tror jag på hööööga hopp och kiteloops med snygga grabs som tweekas ut läääänge och tydligt, samt höga urkrokade och inverterade trick (t ex S-bend, slim chance etc).
Vad tror ni andra?Stort tack till Robert och alla andra fotografer för att du/ni tar dig/er tid att fota andra ”dårar”, trots att normala människor skulle hålla sig inne .
Keep on rockin´!
(I morgon (måndag) blir det nog vågsurf i Åsa Stenudde/Hamnen mellan 10.30-12.30, alt kite med vågis i A-bay om jag hinner…)
-
Tackar själva
Jo jag kan hålla med dig Nicco angående bästa Kite men i lördags vad det dåliga förhållanden och ingen som direkt sprejade framför kameran men det kommer väl idag. Står nere i södra delen av apel vid bryggan typ.Jag har en bra bild på wakenils som gör ett högt hopp kommer om en stund här. OK ses i apel efter 11 ska bara julstäda först 🙂
SES
-
@RobRox 522317 wrote:
Tackar själva
Jo jag kan hålla med dig Nicco angående bästa Kite men i lördags vad det dåliga förhållanden och ingen som direkt sprejade framför kameran men det kommer väl idag. Står nere i södra delen av apel vid bryggan typ.Jag har en bra bild på wakenils som gör ett högt hopp kommer om en stund här. OK ses i apel efter 11 ska bara julstäda först 🙂
SES
haha vad du läskas…
var inte riktigt nöjd med hoppen i lördags, bakis och tajming passar ju inte toppen ihop
grymma bilder i övrigt!
verkar punga på lite väl bra idag, får se om man vågar sig ut, är grymt nice väder! -
till och med en lönnfet skåning fastnade på bild,,goa bilder
-
Här kommer bilden på dig wakenils bakfull och jäklig tycker ändå du hoppade ganska bra.
Tog bilder i apel idag och har nog några riktigt fina kitebilder då windsurfarna var halvvägs till Danmark.
Bilder kommer senareoch annonseras i ny tråd.
God Jul 🙂
// Robert
-
@RobRox 522421 wrote:
Här kommer bilden på dig wakenils bakfull och jäklig tycker ändå du hoppade ganska bra.
Tog bilder i apel idag och har nog några riktigt fina kitebilder då windsurfarna var halvvägs till Danmark.
God Jul 🙂
// Robert
nice, jag får köra med kortare linor så det ser högre ut… =)
idag gick det ganska ruttet… jävla byig vind som dog när man var uppe gjorde ju att man tänkte en gång extra innan man laddade… alltid extra pepp med kameror på plats, keep up the good work robban!god jul!
-
RobRox;522421 wrote:Här kommer bilden på dig wakenils bakfull och jäklig tycker ändå du hoppade ganska bra.
God Jul 🙂
// Robert
Det där gillade jag att se Nils & Robert!
Måste väl ändå vara ca 12 m upp med tanke på att avstampet sker en bra bit bort och linorna du körde med var väl 25 m (eftersom du inte kortat extensinons)?
Tror det är helt rätt att ta helbild (kite, avstamp och åkare) för att få referenser när det är höga hopp man fotar. Inte fel med en annan kite eller vindsurfare på ungefär samma avstånd men en åkare på vattent…
Jag körde med 20 m linor idag och 7:an och visst får man ett snabbt gensvar från kiten (kanske ser högre ut i förhållande till kite också). Med vågis är det ju givet men det blir ju väldigt ryckigt och svårtimat med avstampet när man kör freestyle på korta linor. Blir lätt att man roterar ett extra varv.
Intressant skulle i o f s vara att köra en DUBBEL kiteloop med korta linor. Höll på att göra det idag av misstag vid ett S-bendtillfälle, men jag tvekade lite och landade på tyggen istället. Luftbrist m o o…
-
Nils var högre i toppen än vad bilden visar men e man inte riktigt med så få man ta det man har. Så några meter till var det säkert.
// Robert
Logga in för att svara.