Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Läjet 090726
-
Neven;561998 wrote:Det är inte helt lätt med endast stabilitetstest att göra en säker bedömning om knät fortfarande är svullet . JAG FATTAR INTE VARFÖR DE INTE GÖR MAGNETRÖNTGEN!!?!?! Det är det enda och bästa ickeinvasiva sättet att diagnosticera sånt här. Hellre gör de en operation för att öppna upp och titta? Galet.
Han var så säker på att det var helt så han tyckte att det var onödigt. Sen menade han på att om det är en uttänjningen så kan den vara mycket svår att se på MR så då är det bättre att gå in och kolla.
Den första bedömningen gjordes när knät var väldigt svullet så vi får hoppas att de hade fel då. Den killen var dock inte så säker på sin sak. Ska bli intressant att se vad sjukgymnasten tror.
Ett tips till alla olyckskorpar: Trygghansa har en olycks-sjukvårdsförsäkring för 32kr i månaden. Vilket bla innebär att du får privat sjukvård och kan gå före kön när du drabbas av ett olycksfall.
-
Riktigt skön crail Stebe!
Kanske skall köra på lite djupare vatten ibland…bifogar en bild klassisk bild på Besten, han som alltid kör närmst stranden.
Skit, trist med alla skador. Krya på er allihopa.
/Rob -
Brushanen;562017 wrote:Riktigt skön crail Stebe!
Kanske skall köra på lite djupare vatten ibland…bifogar en bild klassisk bild på Besten, han som alltid kör närmst stranden.
Skit, trist med alla skador. Krya på er allihopa.
/RobDen bilden är grym. Det absolut zänaste tricket. Kallas Strutsen to blind.
-
Snyggt fotat Anna:-)!
Visste inte att det var pga knäskada som du stod i vattnet i förrgår, så dubbelt TACK.Själv mosade jag ju både knä och småben i foten när det var som roligast den dagen…men det läker väl, som vanligt…
Var och röntkade idag (ej magnet dock) och fick just svar om att det inte var några benbrott i alla fall:-).
Sven, ”Den kitande närortopeden” har kollat på det och korsband, samt yttre ledband har fått sig en redig omgång. Dessutom är foten svullen och går inte i någon fotstropp än på ett tag.
Hoppas på feta sväll framöver m a o så man kan vågsurfa istället;-)!!!God läkning till alla andra olyckskorpar!
-
Aj fan Nicco, hoppas du fortfarande läker fort!
Själv har jag nog klarat mig med en liten sträckning i ryggen och en liten stukning i knät. Skulle nog kunna köra imorgon, om det skulle vara episka förhållanden 🙂
-
Tråkigt att höra Nicco men se det på den ljusa sidan. Nu har du ju en anledningen att lägga strapsen på hyllan för gott kanske och köra lite strapless rehab med Sourra?
-
Sorry alla plattvattenräkor, man får mer o mer respekt för grunt vatten.
-
debkåusf;562401 wrote:Sorry alla plattvattenräkor, man får mer o mer respekt för grunt vatten.
Japp, det är livsfarligt. Håll er på djupt vatten och låt det platta vara =)
Logga in för att svara.