Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › läjet idag blev det nåt
-
läjet idag blev det nåt
Publicerad av sebbe på 15 augusti, 2007 vid 17:55var nära att åka till läjet idag, kan man få en rapport om man har missat nåt? annars ser det rätt bra för imorgon, vad säger läjer locals?
ola-h svarade 17 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
sebbe;405762 wrote:var nära att åka till läjet idag, kan man få en rapport om man har missat nåt? annars ser det rätt bra för imorgon, vad säger läjer locals?
Jag kom till Lejet vid 18-tiden. Då guppade folk med vågis och 5.0 typ. Det hade haft bra tryck innan tydligen. Jag tog freestyle och 5.2 med planing direkt. Sen blev det bara bättre och bättre och vågorna var riktigt fina. Många på vattnet som njöt av fina förhållanden. Sen så var det sol också. Sammantaget en väldigt nice kvällsession. Det roligaste av allt var att Basse stack därifrån för att köra plattvatten i TT :grin::grin::grin:
-
ahh, med två veckors stiltje i bagaget så måste jag säga att det var precis vad jag behövde :laugh: :laugh: Var där från kl 13 och hade bra tryck i 4.7:an. Inte så stora kanske men ändå goa vågor som rullade in…
/N
-
Va du yrar Gurra! Sniffat lim? De stank i Lejet ikväll, o då menar ja inte bara min gamla gummidräkt! Visst fin solnedgång, roliga gubbar på vattnet, men surf va de fan inte!
-
körde full fräs 5.3 mellan 15-17. Kändes som det peakade kring 17.59 🙂
-
Vad tror ni om imorgon?
DMI verkar positiv om morgonen, hos smhi ser det däremot dyster ut. -
ytterst sugen på att köra upp
vad tror ni, kan det bli något?T
-
@surfslusken 405817 wrote:
Va du yrar Gurra! Sniffat lim? De stank i Lejet ikväll, o då menar ja inte bara min gamla gummidräkt! Visst fin solnedgång, roliga gubbar på vattnet, men surf va de fan inte!
Jag vet inte om du la märke till det men du var väl den ända som inte planade. Du kanske skulle fundera på att skaffa dig en snäppet större vågis, eller freestyle wave för att kunna utnyttja de förhållanden som råder och sluta vara så cool harcore-proof-wave-snubbe. Eller så är det bara din teknik som suger. Jag tror det är en kombination av dem bägge. Andreas Olandersson hade ju inge som helst problem att ställa bakåtloopar, höga delayed forwards igår. Och han körde 5.0 och 86 liter. Du däremot kom ju knappt ut genom brytet så vem är är det som snackar skit? Det var en supernice kväll!!!
-
hohoho hahaha hehehe…. den var bra Gurra.
Jag var nog lite snabb med att lägga ner, det medger jag.
-
Fick en effektiv dag med först speed i Tt på morgonen, ett par möten efter lunch och sedan segling i Lejet från 18. Alltid kul att komma till Varberg och se “hopp-segling” i världsklass.
Logga in för att svara.