Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Läjet nu!!
-
Läjet nu!!
Publicerad av above_the_law på 6 februari, 2008 vid 14:39Japp, då kom vinden:laugh:
Jag riggar och går ut nu…
Ses vi?haze svarade 16 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 28 Svar -
28 Svar
-
@above_the_law 443147 wrote:
Japp, då kom vinden:laugh:
Jag riggar och går ut nu…
Ses vi?Goa swell det blev vid bryggan!!! Hur var hamninloppet på slutet? Jag var på väg o höjda ut typ hundra ggr. men det kom ju hela tiden nya goingar som inte gick o motstå! Synd att du nobbade dynghyllan idag:wink:
-
Fy fan, va bra det var!!!!!!! Och vilken solnedgång!
Känner mig som en millionär, i upplevelse:-)
Hur kan det bli så rena sväll i Läjet vid nv och ökande?!!Gott kört “Bonnen” (eller?)!
-
Ha ha!
Jag tänkte precis samma sak flera ggr! Varje gång man bestämde sig för att höjda på båda bogarna så kom det ju sååååå djäkla goa vågor så ma kunde inte låta bli att “rida av dom”;-)! Hamninloppet och 60-100 m ut var ju makalöst fint si så där var 7:e våg….men jag lä av kort efter dig.
Ang dynghyllan så gjorde jag ett “Haze-val” idag p g a att det skulle vrida mot nv…
Ska du köra någon mer kväll den här veckan? Jag har bytt telefon och har inte kvar ditt mobilnummer…..
Vi höres!:smile:debkåusf;443177 wrote:Goa swell det blev vid bryggan!!! Hur var hamninloppet på slutet? Jag var på väg o höjda ut typ hundra ggr. men det kom ju hela tiden nya goingar som inte gick o motstå! Synd att du nobbade dynghyllan idag:wink: -
Vågorna beror också på strömmen. Om det blåser NV och är sydlig ström så blir det stora vågor. Dom rullar in extra bra i läjet på sydlig ström eftersom bukten öppnar sig mot söder (mer än norr).
-
@Blackadder 443186 wrote:
Vågorna beror också på strömmen. Om det blåser NV och är sydlig ström så blir det stora vågor. Dom rullar in extra bra i läjet på sydlig ström eftersom bukten öppnar sig mot söder (mer än norr).
Nu får du snart ge dig ut på vattnet!!! Saknar ju dig!!!
-
@above_the_law 443185 wrote:
Ha ha!
Jag tänkte precis samma sak flera ggr! Varje gång man bestämde sig för att höjda på båda bogarna så kom det ju sååååå djäkla goa vågor så ma kunde inte låta bli att “rida av dom”;-)! Hamninloppet och 60-100 m ut var ju makalöst fint si så där var 7:e våg….men jag lä av kort efter dig.
Ang dynghyllan så gjorde jag ett “Haze-val” idag p g a att det skulle vrida mot nv…
Ska du köra någon mer kväll den här veckan? Jag har bytt telefon och har inte kvar ditt mobilnummer…..
Vi höres!:smile:Tänkte köra fre, lör o sön men prognosen ser ut som ett gränsfall. Får la se vad det blir av det, mycket kan ju hända än men det kommer kännas konstigt om vinden dör(Har vindat i princip varje dag i en hel månad)!/magnus 0706842270
-
Bra teori! Tror du har rätt, för det vred ju från ssv också…Det var väldigt högt vatten också, som ju måste ta vägen någonstans….Gott blev det i alla fall:smile:
Blackadder;443186 wrote:Vågorna beror också på strömmen. Om det blåser NV och är sydlig ström så blir det stora vågor. Dom rullar in extra bra i läjet på sydlig ström eftersom bukten öppnar sig mot söder (mer än norr). -
Ja fy fan va gött. Själv sitter man här å teoretiserar å slaktar sönder en fin sport som kiting bara för att man inte har nån dräkt (som är varm nog). Men när shopen öppnar, då jävlar blir det åka av.
-
Gå och köp en Pro-Limit Assault 5/3 så är du redo! Tack för en intressant teori/förklaring till vågorna.
-
2195:- har jag för mig. Då är det en sån med ett slags fleece på insidan som håller värmen så jäkla fint.
Logga in för att svara.