• blackadder

Medlem
    8 februari, 2008 vid 16:36

5/3 låter lite tunt. Jag e en riktig kärring när det gäller kyla. Men jag ska undersöka den! Annars syns vi den 25 (om det blåser).

• debkausf

Medlem
    8 februari, 2008 vid 16:42

@Blackadder 443633 wrote:

5/3 låter lite tunt. Jag e en riktig kärring när det gäller kyla. Men jag ska undersöka den! Annars syns vi den 25 (om det blåser).

Får du abstinens kan du ju alltid ta min 7/7 semidry med fast luva, den e så varm att man kan värpa/kläcka ägg i den!!!

• surfmc

Medlem
    8 februari, 2008 vid 16:49

@debkåusf 443636 wrote:

Får du abstinens kan du ju alltid ta min 7/7 semidry med fast luva, den e så varm att man kan värpa/kläcka ägg i den!!!

7/7 låter gött, men är man smidig?

Många kör 5/3 med ett litet underställ, typ brottardräkt. Det fungerar utmärkt, jag frös bara om fötterna i söndags men jag körde 3 mm boots.

Fahlens har nya 5 mm Pro limit predatorboots så jag köpte ett par sådana i veckan. Fixade även ett par Da kine handskar som verkar goa.

Så nu har jag hört att det ska blåsa hela v.8, nån mer som är ledig då och vill köra dagtid?

• sourra

Medlem
    8 februari, 2008 vid 17:11

@Blackadder 443633 wrote:

Jag kör en 4/3 med likadant material på insidan och enda gången jag fryser är när jag byter om. Sluta blöja dig nu.

• tim-eriksson

Medlem
    8 februari, 2008 vid 17:14
    sourra;443621 wrote:
    2195:- har jag för mig. Då är det en sån med ett slags fleece på insidan som håller värmen så jäkla fint.

http://ohana.jetshop.se/

Pro-Limit
    Assault 5/3
    1600 kr

Köpte en cs2 (Tydligen samma förutom snyggare design (smakfråga) och ny modell på armen). Har inte testat den men det sitter klockrent 🙂

• sourra

Medlem
    8 februari, 2008 vid 17:21

@Tim.Eriksson 443655 wrote:

http://ohana.jetshop.se/

Pro-Limit
    Assault 5/3
    1600 kr

Köpte en cs2 (Tydligen samma förutom snyggare design (smakfråga) och ny modell på armen). Har inte testat den men det sitter klockrent 🙂

Sjukt billigt. Men det ser ut att vara någon form av utförsäljning av 2007:or för det verkar vara lite plockat bland storlekarna. Kolla storlekstabellen och slå till vettja.

• debkausf

Medlem
    8 februari, 2008 vid 18:36

@surfmc 443640 wrote:

7/7 låter gött, men är man smidig?

Många kör 5/3 med ett litet underställ, typ brottardräkt. Det fungerar utmärkt, jag frös bara om fötterna i söndags men jag körde 3 mm boots.

Fahlens har nya 5 mm Pro limit predatorboots så jag köpte ett par sådana i veckan. Fixade även ett par Da kine handskar som verkar goa.

Så nu har jag hört att det ska blåsa hela v.8, nån mer som är ledig då och vill köra dagtid?

Kanske lite stel i nacken men å andra sidan är varma muskler mycket bättre än kalla o stela! 7/7 är melodin om man inte gillar o frysa. Gennerellt tycker jag att dykkläder är tusen ggr varmare än surfprylar.

• surfmc

Medlem
    8 februari, 2008 vid 19:04

@debkåusf 443678 wrote:

Kanske lite stel i nacken men å andra sidan är varma muskler mycket bättre än kalla o stela! 7/7 är melodin om man inte gillar o frysa. Gennerellt tycker jag att dykkläder är tusen ggr varmare än surfprylar.

http://www.blocket.se/vi/14878346.htm?ca=20_s

Här är en 7 + 7, är det något sådant du har eller?

Jag har fixat en 6/5/4 Rip Curl med inbyggd huva som jag ser fram emot att testa.

• blackadder

Medlem
    8 februari, 2008 vid 20:42

@surfmc 443696 wrote:

http://www.blocket.se/vi/14878346.htm?ca=20_s

Här är en 7 + 7, är det något sådant du har eller?

Jag har fixat en 6/5/4 Rip Curl med inbyggd huva som jag ser fram emot att testa.

Ja jag va inne lite på Zealock 6/5/4 med huva. Den ska vara varm säger dom som vet.

• haze

Medlem
    8 februari, 2008 vid 22:33

Visste att ni fràn söder var lite frysna men inte sà!!!!!!

• debkausf

Medlem
    9 februari, 2008 vid 12:01

@Haze 443736 wrote:

Visste att ni fràn söder var lite frysna men inte sà!!!!!!

Nja, nu kör ju jag med en hålig torris 5/4 pga att 7/7 blev för varm. Jag hörde att det finns dom som inte kört alls i vinter för att det e för kallt!!!

• blackadder

Medlem
    9 februari, 2008 vid 15:38

Å vem e det egentligen som klär sig i nallekläder…

• haze

Medlem
    9 februari, 2008 vid 18:28

som den sanna dalmas man är så fryser man inte, och står för sina böjelser 😛

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.