Senaste nytt Forums Vågsurfing Lämna landet i december/januari… where to go?

• Lämna landet i december/januari… where to go?

Publicerad av fenan på 18 september, 2005 vid 14:24

Gick ut gymnasiet i våras.
    Jobbar fram till sista oktober.
    Vägrar stanna i detta mörka dystra land under vintern.

Så ser väl mitt liv ut i korthet just nu. Just nu lutar det åt en varm säsong. Jag har kikat lite på Bali, Venezuela, NZ och Sydafrika. Är rätt färsk på surfet men små vågor blir det ju förr eller senare. Hade hoppats på att kunna glida i väg i slutet på December, vart finns det schysst surf då? Vill gärna leva så billigt som möjligt för att kunna stanna så länge som möjligt. Planerar att återvända till europa i början på april.
    Jag har en reskassa på drygt 30000 som jag gärna skulle vilja dryga ut på att knega på plats. Är det någon som har erfarenheter av att jobba i kombination på surfsäsong eller är det bara försöka dra ihop så mycket cash som man kan medans man är hemma? Kommer antagligen att resa själv och vill inte komma till någon liten håla där det bara snackas swahili.

Har du något tips/allmän info om de olika platserna eller något helt nytt resmål under perioden så skriv ner en rad eller två…

tackar på förhand
    erik

fenan svarade 19 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jacko

Medlem
    18 september, 2005 vid 19:52

var på NZ i vintras, raglan leverar näst intill hela tiden GRYMMA vågor…

om du måste knega under redans gång så ska man väl åka till ett hyfsat ”bra” land där man kan få lite betalt… eller ja. det e ju dyrare där också…

mitt tips e väl att få ihop så mkt pengar att du inte behöver jobba… men men.

• fenan

Medlem
    18 september, 2005 vid 20:30

ok nice.. vilken period va du på nz och hur bodde du? vad gick hela kalaset på?

• jacko

Medlem
    19 september, 2005 vid 16:05

jag var på nz i januari…

pengarna flög åt alla håll och kanter men vi bilade runt överallt det e kalrt det kostar…
    bodde på vandrarhem, typ 20-25$ natten…

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 16:27

För 30 000:- kan du vara i Indo i 4 månader inkl flyg. Och då slipper du jobba med, surf varje dag istället.

/Lars

• fenan

Medlem
    19 september, 2005 vid 17:29

indo någon speciell stans? man vill ju inte dra till allt för oroliga platser.. typ öst Timor, men kanske bali? jag antar att det är rejält med andra surfare där så det inte är något problem att träffa folk, eller?! hur är förhålladerna där mellan januari till mars?

greets

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA