Tjena, jag bodde daer ett ar, bodde mellan Diamon Head och en annan strand som heter Kahala Beach Park, seglade nog lika mkt pa bada staellena. Jag haller med foregaende talare. Jag hade ett 5.6 som storsta, men oftast hade jag ett storre segel aen alla andra, jag var inte sa haj pa vagor sa jag ville ha lite drag pa vaegen ut. Sjaelv vaeger jag 70kg o jag korde pa en 80L. Hade jag dragit dit idag hade jag nog haft 5.3 som storsta segel och 75L vagis, kanske 4.2, 4.7,5.3. Borde inte vara problem att ta 3 segel, du far ju ta 2 vaeskor a 32kg om ena vaeskan e boardbagen sa tror jag att jag skulle betala $110 per vaeg (KLM) men slapp naer jag vael var pa flygplatsen. Saken e den att det e ju hiskligt kul naer det blaser 4.2, daerfor hade jag aldrig laemnat den hemma. Jag tror hellre pa att kora juste vagkit, o i sa fall bara vagsurfa naer vinden inte tillater aen att kompromissa o ha lite for stora saker naer det vael e bra, det e min teori i alla fall. Det finns ju mkt annat kul att gora oxa. Kahala kan vara bra oxa om man vill ha lite mindre vagor innan man ger sig pa Diamond Head, jag upplevde aeven attityden daer baettre an grisiga italienare i Diamond Head. Ha det gitt, saknar Oahu som tusan, far se till att fixa ett saett att ta mig dit igen. Sa….75L vagis o 4.2,4.7,5.3, jag rekomenderar KLM har aldrig haft problem med dem forrut, om de ger dig ett konstigt pris (dyrt) ring igen tills du far ett bra pris, de ger olika priser varje gang. Ett tipps kan vara att ga via resebyran oxa o kolla vad braedfrakten kan kosta o glom inte attflorta pa flygplatsen
/Fredrik