Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Längd på hängseltampar?
-
Carl R;571326 wrote:När jag körde idag så märkte jag att ju rakare ben jag har ju bättre verkar tamparna och hängselen funka. När jag böjer på benen för att vara mjuk mot choppet blir det klart mer baken i vattnet och hänga med armarna för att ta sig upp.
Hur “hårda” är ni mot choppet? There is no spoon?Mina tips
In med baken, sträck på armarna och ut med överkroppen, håll riggen upprätt, titta mot horizonten, håll brädan platt, absorbera chopp med böjda ben. Väger du 100kg så kommer du plöja choppen bättre än om du väger 80kg, man får vara lite följsammare istället… efter ett tag känner man igen vilka chopp som man skall akta sig för…
Om du står i vattnet under en speed tävling för att kolla hur alla åker så kommer du att bli förvånad över hur olika de flesta kör…
-
Klang;572275 wrote:Om du står i vattnet under en speed tävling för att kolla hur alla åker så kommer du att bli förvånad över hur olika de flesta kör…
Jag har börjat förstå att mycket är den egna känslan, och att det finns massor med sätt som alla är rätt.
Logga in för att svara.