Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Långdistanssegling…
-
Oregistrerade wrote:Det var någon här på konfen som seglade en bra bit på Gottland runt för något år sen. Snaka om cool kille.
Det var Jimmy, SWE16.
-
getwet wrote:Det var Jimmy, SWE16.
Nej du….SWE 16 Var det Svanberg som hade/har. Jimmy hade SWE 15 men har numera SWE 1……;) *S*
-
Annars kan du ju alltid testa Haparanda till Strömstad, det gjorde en lokalperson i början av 80-talet om jag kommer ihåg rätt. Leif Borg heter han förresten, seglade tandembräda. Trippen tog mer än en vecka om vi säger så 😉
Idiotiskt, men coolt 😉
-
Knatte
Gäst11 januari, 2006 vid 19:47nulleman wrote:Annars kan du ju alltid testa Haparanda till Strömstad, det gjorde en lokalperson i början av 80-talet om jag kommer ihåg rätt. Leif Borg heter han förresten, seglade tandembräda. Trippen tog mer än en vecka om vi säger så 😉Idiotiskt, men coolt 😉
Lite pff-topic angående sträckan vi pratar om….
Om du använder en kajak istället mellan Happaranda och Strömstad och paddlar i ett sträck utan hjälp utifrån, så kan du errövra ett pris ” Havspaddlarnas Blå band”
Rekordet ligger på 21 dagar och innehas av en Finsk maratonpaddlare, hans snitt var 9,2 mil varje dag :rolleyes: 🙂
Säger bara otroligt imponerande!!!
http://www.havspaddlarnasblaband.se/sv_rekord.html -
Mmm det myt omspunna Blå bandet!! Jag har varit sugen i omgångar att prova på den sträckan. Men har aldrig kunnat få till det, när jag pluggade så hade jag inte pengar å nu är tid en bristvara som heter duga!!!
-
Knatte
Gäst12 januari, 2006 vid 07:05Vem är inte sugen ??:smile:
Men man behöver nog räkna med ca 2 månaders resa, då snittar man lite över 3 mil /dag. Det borde gå att fixa:laugh:Men det vart många som bröt i år. Tror det var fler som bröt, än kom i mål, så det verkar vara jobbigt :cool2:
-
Knatte wrote:Vem är inte sugen ??:smile:
Men man behöver nog räkna med ca 2 månaders resa, då snittar man lite över 3 mil /dag. Det borde gå att fixa:laugh:Men det vart många som bröt i år. Tror det var fler som bröt, än kom i mål, så det verkar vara jobbigt :cool2:
Jo det är ju mer realistiskt, ja jag läste oxå att det var många som hade haft problem. Fast det lät som vissa varit rätt klantiga, tappat GPSer och fumlat med utrustningen mm…
-
Knatte
Gäst12 januari, 2006 vid 17:50Stang wrote:Jo det är ju mer realistiskt, ja jag läste oxå att det var många som hade haft problem. Fast det lät som vissa varit rätt klantiga, tappat GPSer och fumlat med utrustningen mm…Tappad GPS är ju allvarliga saker 🙂 All motivation försvinner ju, ifall man inte kan veta max, medel farter på paddlingen osv. Lika bra att bryta direkt då:eek: 😮
-
Knatte wrote:Tappad GPS är ju allvarliga saker 🙂 All motivation försvinner ju, ifall man inte kan veta max, medel farter på paddlingen osv. Lika bra att bryta direkt då:eek: 😮
Absolut, hur fan skall man kunna motivera sig att fortsätta utan en maxfarts angivelse! 🙂
Logga in för att svara.