• Langebaan

Publicerad av yenny på 20 oktober, 2005 vid 15:25

Vore så snällt om nån generös rackare kunde dela med sig av sina dyrbara tips… Undrar lite om langebaan/kapstaden, tips på boende, hyra bil, billig å go mat etc. Kommer å va där i november. Vill ha lite användbara och roliga tips, är less på guideböckernas akta, se upp, farligt farligt om allt, framförallt när man föddes till “rese-handikappet” å va tjej…

niklas82 svarade 19 år sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 16:09

Hej jag o en komnpis bodde nära utanför kapstaden i blouberg förra året i 3 månader. Langebahn e grym plattvatten åkning men annars e det en helt öde ort 1,5 timmar från Kapstaden. Jag hade rekomenderat att ni bodde i bloubergs centrum med 3 surfbutiker o flera trevliga uteställen. Det ligger 15 min utanför kapstaden med bil. Fixa inte boende förren ni är på plats, väl där finns det mäklarfirmor ÖVERALLT. En bar inne i kapstaden som jag rekommenderar starkt är Purple Turtle på huvudgatan Longstreet, en stor lila byggnad på ett hörn precis vid Green Market. Därinne råder en aning liberal stämning till att vara “irie”. Försök hitta en lång smal kille med dreds som heter Benjamin. Han e mycket snäll och är en bra kontakt inne i stan.
    I blouberg heter stranden kitebeach och den blåser det kraftigt på längs med stranden hela vintern. Bil kan man hyra bubbla för 2000 R i månaden, de går sönder ibland men då plockar dom upp en gratis. Jag hade rekomenderat att ni gjorde dagsutflykter till Langebahn istället för att bo där. Om du har fler frågor skicka gärna mejl
    martinschonbeck@hotmail.com

Stay irie mi brah!

• dalen

Medlem
    21 oktober, 2005 vid 20:33

Hej Yenny!
    Har bott i Kapstaden de senaste tre vintrarna och åker snart ner igen. Du kan ringa mig om det är något du undrar över. 070-6289800 Mårten

• niklas82

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 21:24

ring mårten för tusan.. han kan allt

har oxå bott i blouberg i 3 månader o åkte ofta till langebaan.. bodde där ett tag oxå.. ingen höjdare att bo där asså.. kör hellre en timme dit…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.