Hej jag o en komnpis bodde nära utanför kapstaden i blouberg förra året i 3 månader. Langebahn e grym plattvatten åkning men annars e det en helt öde ort 1,5 timmar från Kapstaden. Jag hade rekomenderat att ni bodde i bloubergs centrum med 3 surfbutiker o flera trevliga uteställen. Det ligger 15 min utanför kapstaden med bil. Fixa inte boende förren ni är på plats, väl där finns det mäklarfirmor ÖVERALLT. En bar inne i kapstaden som jag rekommenderar starkt är Purple Turtle på huvudgatan Longstreet, en stor lila byggnad på ett hörn precis vid Green Market. Därinne råder en aning liberal stämning till att vara “irie”. Försök hitta en lång smal kille med dreds som heter Benjamin. Han e mycket snäll och är en bra kontakt inne i stan.
I blouberg heter stranden kitebeach och den blåser det kraftigt på längs med stranden hela vintern. Bil kan man hyra bubbla för 2000 R i månaden, de går sönder ibland men då plockar dom upp en gratis. Jag hade rekomenderat att ni gjorde dagsutflykter till Langebahn istället för att bo där. Om du har fler frågor skicka gärna mejl
martinschonbeck@hotmail.com
Stay irie mi brah!