Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing långt bagageutrymme -surfbilstips

• jat

Medlem
    2 februari, 2004 vid 19:18

Beror på vilken plånbok du har… En Volvo V40 får ju inte in en bräda bakom passagerar stolen, men de har fällbart framsäte, och baksäte naturligtvis. Bra kompromiss. Mellanstor bil, okej bensinförbrukning, låg försäkring, reservdelar och trim delar i stor uppsjö. Hade själv en V40 och fick lätt in två brädor, fem segel, bom och master. Men… då var jag ju själv i bilen.
    Men skall det vara en surfbil, så är ju inte en V40 kanske en impa faktor.
    Toppenbil är också en Toyota Rav4, fällbart allt du kan hitta, samt löstagbart baksäte. Schysst kaross från 2001 och framåt. Men då måste också plånboken vara större!

• tigger

Medlem
    3 februari, 2004 vid 00:12

Vet inte om det är bra men ja har fått tag på en liten bil som drar massa bensin…

Man får typ precis plats med en bräda och rigg i min Saab 96 från -75 å den drar typ 1,2…Fast den e inte så dyr i försökring…

• skarabe

Medlem
    3 februari, 2004 vid 10:16

Att få in en massa grejor i en liten bil är väl inte omöjligt. Det svåra är att kunna göra det utan att demontera säten och att fortfarande kunna svänga höger utan att riskera att preja cyklisten som man missade pga att brädorna skymmer all sikt. Jag får enkelt in två brädor, fyra master, sex segel, två bommar samt allt annat skit man har med sig – dräkt, regnkläder mm i min SAAB 900 genom att endast fälla baksätet. Kan dessutom ha med mig en passagerare som sitter helt OK. Jag valde dock att slänga upp brädorna på taket och köra resten i bilen, just för säkerheten. Visst drar säkert bilen någon droppe mer per mil, men det är det värt menar jag. Egentligen är det väl mest för att man är lat. Har man möjlighet att köra omkring i en bil utan säten så är det kanske det bästa..

• freerider_swe

Medlem
    3 februari, 2004 vid 11:58

Men Hstrom pojken….det gick ju efter det att du fick lite oslagbara tips från killen med den vita pickupen. tongue.gif

Själv tycker jag att en Dubbelhytt pickup med diesel funkar grymt.
    Körde 3 brädor (291-258) + 3 bommar + 4 master + 6 segel + 2 sportväskor i min L200 TD. 4 personer och bilen drog 0.9 milen….men kanske inte världmästarkomfort i baksätet

• surfin_sthlm

Medlem
    3 februari, 2004 vid 14:17

Har fått in min bräda på 290cm i en liten saab 900i halvkombi genom att fälla baksätet bara. Däremot fick passageraren ligga på golvet framför stolen men vad gör man inte för en skjysst repa? wink.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing långt bagageutrymme -surfbilstips

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.