-
Längtan efter surf
Kung Bore håller i och det är fortfarande skidresor kvar i kalendern.
Men Solen skiner, hörde fågelkvitter igår och börjar ana våren runt hörnet. Pysslade om puderlaggen i garaget häromdagen och passade på att klappa lite på den åsidosatta Fanaticen, vinterkall och i väntan. Kom på mig själv på kvällen med att stå i förrådet , blunda och lukta på neoprenet i våtdräktenSitter på kontoret och utanför vajjar tallarna. Helt plötsligt kom det. En sjukt stark längtan efter att vindsurfa. Hela förra säsongen försvann med en bruten fot vid midsommar och mentalt ställde jag in mig på att det blir ingen mer surf 2017 – Vågade knappt gå in på Surfzone för att inte reta mig själv. Rätt så deppigt men fungerade ganska bra att stänga av känslan och längtan till surf.
Men nu!!!
Foten är hel efter massa rehab, styrketräning, MTB och skidåkning i vinter . Kroppen känns stark och verkar mest bara vilja vindsurfa. Huvet med. Hjärtat med. Håller på att bli tokig. Det är som ett instängt odjur som vill ut. Sjukt intensiv längtan. Går inte att stänga av . Allt annat blir liksom … platt.
Undrar om isen släpper snart
Logga in för att svara.