Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Långtbortistan
-
Långtbortistan
Posted by lincoln on 28 november, 2000 at 14:09Ska till Sydney alldeles snart (Nån Annan Betalar(TM)) och har några dagar över där. Visst finns det gott om surfare i Sydney, men finns det windsurfare? Någon som har tips på en bra surfshop där man kan hyra (inte-bara-turist-) prylar?
lincoln replied 24 years ago 4 Members · 8 Replies -
8 Replies
-
När jag var där (länge sen) var det f-annat svårt att hitta sjyssta hyrprylar. Slutade med att jag gjorde ett “hyrköp” i en inte helt välutrustad men väldigt trevlig butik nära Mona Vale, the Windsurfing Shop. Annars är väl Long Reef, strax norr om Sydney, det bästa stället. En viss herr Polakow kommer därifrån… Ligger en bra surfshop där oxå. Själv pajjade jag ryggen vid andra seglingstillfället i Australien, det blev dyrt.
Annars kan du kolla på:
http://www.yellowpages.com.auSök på “surfboards” och “NSW” så hittar du allt.
No Worries!
-
Nog har man sålt sin själ allt. Tur för dem att det inte är för att windsurfa. Jobb…
-
Hittar bestämt en “Long Reef Sailboards & Surf”, men den ligger ju strax söder om Sydney. Vänder de måhända uppochner på sina kartor där nere?
-
Jag kollade faktiskt inte om stället som jag var vid, med en grymt fin våg, strax norr om Sydney hette Long Reef på kartan. Han jag åkte med sa det, men så kanske det inte var. Så det kanske ligger söder om stan…
Ring/faxa/mäjla shopen istället eftersom de garanterat har bättre koll än mig!
Surfa På!
-
Kolla på Neil prydes “site” under travel eller något liknande där finns en referens till ett hyr ställe norr om sidney som skall vara ett Neil Pryde hyrcenter. När jag var där så var det dock riktigt kass!! En spännig snubbe som var helt ointresserad och allmänt usel som människa. Men stället verkade riktig bra en lagunsida och en havssida. Jag för övrigt grymt avundsjuk vilket jobb skickar sina anställda till Australien?
MVH Calle
PS. Hmm, verkar inte gå att komma åt http://www.neilpryde.com -
Man har ju sålt sig till Pappa Staten och gör samhällsnyttig forskning (=doktorand). Uschligt betalt men många resor till konferenser 🙂
Ska kolla in NP, tack för tips!
-
Hemkommen från Sydney tänkte jag rapportera lite info (så att någon annan kan ha nytta av det). Tyvärr bidde det inget windsurfat för min del pga dålig vind…
NP’s testcenter i Palm Beach existerar inte. Det är flyttat eller nedlagt för två år sedan. All felaktig info finns på nätet, tro inte på den.
Windsurfingställena är mycket riktigt Long Reef (norr om Sydney) och Botany Bay (söder om Sydney).Long Reef når man t.ex genom buss L90 från Wynyard Bus Station, kostar $3.75, hoppa av vid Collaroy Beach och gå tillbaka över kullen. Där ligger Long Reef Sailboards and Surf som hyr ut årets prylar för $75 (=375 spänn) per dag. Long Reef kan ha rätt fläskiga vågor (folk vågsurfar friskt).
Botany Bay har också ett uthyrningsställe längs den västra stranden. Tyvärr vet jag inget om det. Det är oftast plattvatten här, så det är mer av ett speed-ställe. Och det är ju alltid kul att visa upp sig för de landande jumbojetarna 🙂
No worries!
Log in to reply.