Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Länsstyrelsens handlingar om kitesurfing på näset
-
Länsstyrelsens handlingar om kitesurfing på näset
gogga svarade 20 år, 1 månad sedan 16 Medlemmar · 31 Svar
-
Har följt denna fråga med stort intresse eftersom detta kommer att bli prejudiserande för oss andra i detta land..
Min spontana reaktion är att samma regler gäller för oss som alla andra som vistas inom naturreservat. Det som brustit i detta fall är okunskap om reglerna som inneburit att man överträdit dessa. Om det sedan är kitesurfare, flugfiskare, vattenskotrar eller andra som gjort sig skyldig till överträdelser har mindre betydelse och detta är en viktigt point. Jag tror inte vi kitesurfare kan mindre om lagar och regler än andra, men nu råkar vi vara just på dessa ställen mer frekvent än andra (enligt vitnesmål). Det jag tycker man gör, är att erkänna att man pga okunskap ej efterleft dom föreskrifter som finns (detta kan man nämligen åtgärda). Nästa steg blir att tillsammans med ”fågelnissarna” utformar information till kitesurfare, windsurfare etc. Detta ger oss möjlighet att peka ut individer som bryter mot bestämmelserna istället för en hel grupp, som i detta fall….Hoppas ni fixar det, vi litar på er !!
-
jag efterlyser ett möte i malmö, tror på bättre uppslutning då. nästa lördag kanske???
vad säger ni? vi kan allihopa läsa på o så får goggas advokatfarsa översätta till godkänd myndighetssvenska.
kom igen, jag är iallafall för chicken för att ge mig ut i snön, trots att min nyinköpta tablas står o glänser i vardagsrummet…
-
jag är på!
låter som en bra ide, borde bli bättre uppslutning här nere då det rör oss i första hand.
Men tror nog också att det kan komma fler folk en vardagskväll. -
Låter bra, men vi behöver någonstans att vara…
Någon som känner till något alternativ?Jag tror nog också på en vardagskväll.
Kanske lägga ut några tänkbara datum och se vilken dag flest kan komma istället för att bara lägga ut en tid… -
Jag kommer vad sägs om tisdag kväll nästa vecka då hinner vi alla planera lite och om jag inte minns fel så är det en vardag.
-
Hmm, hed om ni ska va här nere kan ni säkert va på fotbollsklubben. ring christer o hör!
-
Jo det hade ju kunnat vara ett alternativ!
Synd bara att jag inte har världens bästa relation med honom hmmmrrr…. men men det går nog…Malmö är väl fortfarande första valet så det inte blir så långt för de flesta…
Förslag? -
Tror Ludde kommer hem i början på nästa vecka. Vore ju kanske bra om han o hans far kanske e med. Han e ju kustbevakare o har rätt god kännedom om regler o vad som gäller längs kusten där.
Tror dom har papper på omräden o så.
-
Ja det låter som en väldigt god idé!
Någon dag i vecka 6 kanske?
Så har alla god tid på sig att boka in mötet och samla sina tankar. -
malmö är inte ett bättre ställe att vara tro? närmare för malmöiter lundare å alla andra norrut som vill vara med. ?
Känns som det är viktigt att få bra uppslutning. -
Vecka 6 låter riktigt bra
Låter brau om luddeees far kunde vara med också -
Svar till:
malmö är inte ett bättre ställe att vara tro? närmare för malmöiter lundare å alla andra norrut som vill vara med. ?
Känns som det är viktigt att få bra uppslutning.[/ QUOTE ]
Det var la det jag skrev?
-
Pjott har lovat att ställa upp med sin lya om vi inte hittar nått bättre.
-
haha, fan tror du jag läser hela dina inlägg eller??
Som mr kaiser sa så kan vi va hos mig om vi inte blir för jäkla många. kan väl rymma in lite över 10 pers utan att det blir särskillt trångt.går nog att klämma in 15 men då blire pallar som gäller.
kan vi diskutera lite å kika på nån kitefilm eller nåt kanske. Men mat blire fan inte!
Logga in för att svara.