Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lär dig jobba med epoxi.

• Lär dig jobba med epoxi.

Publicerad av gurra1978 på 15 mars, 2005 vid 18:35

För er som är nyfikna på hur det är att jobba med epoxi tror jag denna kurs kan vara intressant. Jag fick tips om den via båtmässan. Jag vet inte riktigt vad kursen innehåller men jag antar att man får lära sig grunderna i hur man jobbar som bäst med WestSystems epoxiprodukter. Jag tyckte det lät intressant så jag kommer gå nu på måndag. Kursen är tydligen gratis.

För övrigt så köpte jag WestSystems epoxiprodukter för att laga en bräda. På båtmässan snackade jag med en säljare om hur jag bäst skulle fixa brädan. Jag fick mycket bra tips och samtidigt rekommenderade han mig att gå kursen. När jag berättade om skadan på min bräda tyckte han inte att jag skulle laga den med mikroballonger och epoxi utan snarare med divinylcell (stavas det så?) och väv samt ett speciellt limpulver till expoyn. När jag sa att jag studerade så bad han mig få min adress. Några dagar senare kommer det hem divinycell och väv samt specialpulver, handskar och spacklar helt gratis. Det är vad jag kallar SERVICE!!!!

Om någon är intresserad av kursen och det finns platser kvar så syns vi kanske på måndag cool.gif

anonym-anvandare svarade 19 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • fjant

Medlem
    15 mars, 2005 vid 18:51

Shit! Det låter intressant! Jag diggar west systems epoxi, bra sortiment, och sköna burkar med doseringspumpar.

Gratis divincell låter intressant, jag behöver ~22m^2 till isolering av bussen! grin.gif
    Ska kolla om dom säljer divinycell och vad det kostar. Har mailat DIAB, men får inet svar… confused.gif

/Fjant

• anonym-anvandare

Medlem
    15 mars, 2005 vid 20:40

Divinycell till att isolera bussen med lär kosta skjortan!!
    Hög fräckhetsfaktor att impa på polarna med kanske men dyyyyyrt!
    Kolla vad s.k. bluefoam kostar, lätt att arbeta med och bra isolering…

• surfridern

Medlem
    15 mars, 2005 vid 21:21

Tjena! Jag har just reggat mig, skrev Stoffe_ oreggat namn förut. Japp det verkar riktigt intressant med plastningskurs! Blev oxå sugen på att gå den, om det är många som är sugna kanske dom kan göra en kurs där det står tema surfbräda smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    15 mars, 2005 vid 22:39

hej Gurra o ni andra. Jag var o lyssnade för 6-8 år sedan på engelsmannen Adam Robson, som då sålde Westprodukterna o höll gratiskurser (Just då på Båtaccénten, som låg i Haninge på den tiden). Klart hörvärt och allmänbildande grundkurs. Inriktningen är dock mycket på plastbåtar och vidhängande reparationer, men ni får väl ställa många frågor.

Imponerande att dom skickade hem grejorna du behövde. Finns många som borde lära sig såna försäljartakter…

Av nån anledning har jag själv hamnat i NM Epoxis sortiment. Trivs bra med det. West är nog ok vad jag förstått. Ogillar Internationelas Epotex-sortiment, känner att det alltid verkar så dyrt.. ?
    NM Expoxi har en bra skrift med handledning.
    andra källor man öst ur (förutom Konfen) är ju underbara Eva Holmann, the Boardlady. Och den norska killen som byggde egen bräda, för 20 papp, verkar ju som en riktig guru
    TSSS

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lär dig jobba med epoxi.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.