Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lär dig jobba med epoxi.

• Lär dig jobba med epoxi.

Publicerad av gurra1978 på 15 mars, 2005 vid 18:35

För er som är nyfikna på hur det är att jobba med epoxi tror jag denna kurs kan vara intressant. Jag fick tips om den via båtmässan. Jag vet inte riktigt vad kursen innehåller men jag antar att man får lära sig grunderna i hur man jobbar som bäst med WestSystems epoxiprodukter. Jag tyckte det lät intressant så jag kommer gå nu på måndag. Kursen är tydligen gratis.

För övrigt så köpte jag WestSystems epoxiprodukter för att laga en bräda. På båtmässan snackade jag med en säljare om hur jag bäst skulle fixa brädan. Jag fick mycket bra tips och samtidigt rekommenderade han mig att gå kursen. När jag berättade om skadan på min bräda tyckte han inte att jag skulle laga den med mikroballonger och epoxi utan snarare med divinylcell (stavas det så?) och väv samt ett speciellt limpulver till expoyn. När jag sa att jag studerade så bad han mig få min adress. Några dagar senare kommer det hem divinycell och väv samt specialpulver, handskar och spacklar helt gratis. Det är vad jag kallar SERVICE!!!!

Om någon är intresserad av kursen och det finns platser kvar så syns vi kanske på måndag cool.gif

anonym-anvandare svarade 19 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • fjant

Medlem
    15 mars, 2005 vid 18:51

Shit! Det låter intressant! Jag diggar west systems epoxi, bra sortiment, och sköna burkar med doseringspumpar.

Gratis divincell låter intressant, jag behöver ~22m^2 till isolering av bussen! grin.gif
    Ska kolla om dom säljer divinycell och vad det kostar. Har mailat DIAB, men får inet svar… confused.gif

/Fjant

• anonym-anvandare

Medlem
    15 mars, 2005 vid 20:40

Divinycell till att isolera bussen med lär kosta skjortan!!
    Hög fräckhetsfaktor att impa på polarna med kanske men dyyyyyrt!
    Kolla vad s.k. bluefoam kostar, lätt att arbeta med och bra isolering…

• surfridern

Medlem