Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lär mig railey någon!!

• sourra

Medlem
    7 oktober, 2010 vid 19:48

Här har du en leash-förklaring och sen lite pop. På leashvideon är den sista samma sak som suicide och mittenalternativet är att sätta leashen i trimlinan.

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=XKMw3CQynq0″]YouTube – 2010 Naish Control Bar – Leash Connection Options[/ame]

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=nvFKgE3XkJM”]YouTube – Popping – Lewis Crathern – Kiteboarding Advanced[/ame]

• pepa

Medlem
    7 oktober, 2010 vid 20:01

Har man rätt tryck och fart tar popet inte ens en halv sekund så man ska liksom inte krångla till det för mycket. Om du hinner tänka allt det där du skrev medans du förbereder ditt pop kommer det inte bli något pop. Men visst är det väl riktigt i teorin. Men återigen, titta på ett bra pop hundra gånger i rad så kommer det vara grymt mycket lättare sen.

Med suicide leash gissar jag att Sourra menar att du kopplar leashen rakt i chicken loopen eller någon annan del av depowerlinan som inte gör att kajten tappar all sin kraft när du tappar bommen.

• pepa

Medlem
    7 oktober, 2010 vid 20:02

Sluta posta medans jag skriver Hedlund!

• sourra

Medlem
    7 oktober, 2010 vid 20:19

Det heter poste

• roland

Medlem
    7 oktober, 2010 vid 23:37

har du inga kompisar du kan fråga o kanske visa dig…………om någon tittar när du kör!!

• alohasurfer

Medlem
    8 oktober, 2010 vid 06:50

Kalasbra grabbar!! Jag kollar videos ni har lagt upp och memorerar allt bra ni har skrivit! Ska även testa visualisering Pepä, det tror jag är skitbra! Roland, de polare jag kör med är på nivån ”under mig”, så dom kan liksom inte lära mig sånt. Jag får byta polare helt enkelt, hehe 😉

• wakenils

Medlem
    8 oktober, 2010 vid 07:06

det här med räjli verkar svårt, kan man få en privatlektion en dag jesper?

• egget_

Medlem
    8 oktober, 2010 vid 08:34

Visualisering is da shit!!

• pepa

Medlem
    8 oktober, 2010 vid 11:01
    WakeNils;634835 wrote:
    det här med räjli verkar svårt, kan man få en privatlektion en dag jesper?

Ta dig upp till Bottenviken så blir det åka av. Satte en slim häromdan förresten, första jag provat på säkerligen två år hehe. Måste vara all neopren. Jäkla materialsport.

• plattvatten

Medlem
    9 oktober, 2010 vid 08:38
    pjoter;634713 wrote:
    Det är väl en skillnad mellan bow/sle och C-kites…? Med sle kan man behöva falla av litemer och istället under en kort tid ladda upp poppen, påminner mer om en ollie än en wakepop. På c-kites kan man ladda under längre tid och på annat sätt bygga upp energin.

Nu spånar jag bara efter skillnaderna jag känt, dock kört riktigt lite Ckite de senaste åren så det kanske är helt fel..

På speed3 19 är det Cable-drag hela tiden så det är bara å kanta kanta kanta. Inget slår m2. 🙂

En bra förklaring på skillnaden på ollie (som jag vet) mot en wakepop(som jag inte vet).
    Puss

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lär mig railey någon!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.