Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Lära själv?
-
Lära själv?
Publicerad av anonym-anvandare på 6 november, 2003 vid 13:33Går det att lära sig själv?
Nån som lyckats/misslyckats?
Vad ska man tänka på?
Jag vindsurfar, så vanligt vattenvett och respekt för
vindens kraft har man ju.
Tacksam för tips!
/Robertanonym-anvandare svarade 21 år, 4 månader sedan 18 Medlemmar · 56 Svar -
56 Svar
-
nej inte lära dig själv.
tänk såhär: det går inte att jämföra med snowboard. jämför istället med att hoppa fallskärm, det skulle du aldrig lära dig själv eller hur?
det är helt andra krafter än i vindsurfing.
finns de som lärt sig själv men många av dem har det också gått illa för…
gå en kurs, det är 1500 spänn, inte mycket för ditt liv och utrustning…
alla med vett i huvudet kommer säga samma sak. rsten behöver man ju inte lyssna på…
gustav
-
Lär själv, jag gick den hårda skolan så jag vet hur det är och ligga och bita i sjögräset. Vill fort upp på vattnet och är en mus så borde du kanske ta en kurs. Lycka till!
-
Lyssna på dem som vet… alltså inte ”döh, lär dig själv det gjorde jag och jag är sten cool”. Gå en kurs. Jag fattar inte det där med ”jag vindsurfar då är det en lätt övergång”…. Äh, jag ska bara vara tyst. Suck!
Gå en kurs, -
haha, fifan va jag åkte på bäng när ja börja ett par år sen dock, det är fan i mig nyttigt, ut o lär känna naturens krafter, det kostar lite dock i pajajde kitar och sårade knän, men fan va kul det är. köp en Naish 7kvm så slipper du dö i första vändan i alla fall…
-
Lär själv, det gjorde jag, tog säkert ngn extra dag, men har du bara rätt utrustning (framförallt lite större bräda, gjorde STOR skillnad för mig i början) o.s.v. + lite tips från andra så går det alldeles utmärkt. Men du får va beredd på några flygfärder. Har du bara lite sunt förnuft så fixar du det galant!
Paul Team Taggtråd
-
Själv e bäste dräng. Gör inge dumt bara för då slår man sig och det e onödigt.
-
Ska nog gå att lära sej själv utan nå större problem…
Jag har endast sett henning kita!
Inte enns sett nån annan kita..
Eller sett massa filmer..
Så sunt förnuft och vara berädd på att släppa iväg kiten om det kommer att gå åt hellvete… -
Ja, lär dig själv men FÖR FAAAAN HÅLL DIG LÅNGT BORT FRÅN CIVILISATIONEN OCH SPECIELLT MIG!!!!! Har redan haft tirräckligt kul med självlärda idioter.
-
GÅ KURS. Både roligt och nyttigt. du lär dig snabbare..
-
Kalla inte mig för självlärd idiot!
Paul Team Taggtråd
-
Svar till:
Lyssna på dem som vet… alltså inte ”döh, lär dig själv det gjorde jag och jag är sten cool”. Gå en kurs. Jag fattar inte det där med ”jag vindsurfar då är det en lätt övergång”…. Äh, jag ska bara vara tyst. Suck!
Gå en kurs,[/ QUOTE ] döh, skriv ett korkat inlägg istället, det gjorde jag och jag är stencool.
-
jag e stenkoool o har sten koll haha, lärde mig fan själv klart man e bäste dräng varför ska nån sketen sleten kitare som tror sig vara sveriges bästa kite instruktör ha dina surt förvärvade windsurfing stålars?
-
Man kan lära själv! Jag har först misslyckats och sen lyckats.
Man ska tänka på att skydda skallen. Och knäna. Och fötterna. och annat.
vanligt vattenvett är bra, och respekt.Mypa
-
asså myppa var bor du har aldrig sett till dig ever, tror bara du hittar på
Logga in för att svara.