Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Lärdom efter tabbe
-
Lärdom efter tabbe
Publicerad av johanoeberg på 7 juni, 2011 vid 11:381. Launcha/Kitea aldrig nära träd!
2. Skaffa en modern kite!
3. Ge dig inte ut om det blåser för lite!EDIT: Glömde:
4. Ta med handskar och fallrep när du måste klättra upp i ett bitvis dött träd…
5. (Pröva) Kite:a nån annanstans! 🙂Denna bjuder jag på, enjoy!
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=ZFoIfQyyd-w”]YouTube – TrädfÃ¥ngad Kite[/ame]
johanoeberg svarade 13 år, 9 månader sedan 12 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
haha nice! ser ut som en grym spot =). hade det varit en LFkite hade trädet gått sönder.
-
Ser ut som ett riktigt bra nybörjarspot, lägg upp det på spotguiden vet ja…
-
Hahahaha fan va kul o se, tur att någon bjuder/hänger ut sig och lägger ut den videon, för den gjorde min dag! Anledningen till att man vindsurfar 😀
-
Tack för skön feedback!
Som i första hand vindsurfare var detta 2a gången jag någonsin prövade kitesurfing. Snowkite på skidor körde jag hela vintern så hyffsad kontroll tycker jag att jag har. Jag var jävligt osäker på både spoten och vinden den dagen. Speciellt då jag aldrig sett nån kite:a på spoten (Lungers hamn, Hjälmaren)… Mina farhågor besannades tyvär :/
Kiten är en 12a C02 från -05
Brädan är nånting från tyskland, står ”High Quality” på den…
Rätt otroligt dock men kiten fick bara två små hål i duken, och vi som stod och drog för knug och fosterland 🙂
Ses på vattnet!
Johan
-
Haha tack för den rullen + grym beskrivning på brädan
”High quality från Tyskland” haha -
JohanOeberg;658266 wrote:Tack för skön feedback!
Som i första hand vindsurfare var detta 2a gången jag någonsin prövade kitesurfing. Snowkite på skidor körde jag hela vintern så hyffsad kontroll tycker jag att jag har. Jag var jävligt osäker på både spoten och vinden den dagen. Speciellt då jag aldrig sett nån kite:a på spoten (Lungers hamn, Hjälmaren)… Mina farhågor besannades tyvär :/
Kiten är en 12a C02 från -05
Brädan är nånting från tyskland, står ”High Quality” på den…
Rätt otroligt dock men kiten fick bara två små hål i duken, och vi som stod och drog för knug och fosterland 🙂
Ses på vattnet!
Johan
Det händer även dom bästa brukar man ju säga! 😀
-
Milkman;658223 wrote:Ojj. Ser ut som våra standard Stockholms spots.. 🙂
ja, jag trodde det var näsby park när jag såg filmen först…
när jag började kitea i sthlm för 10 år sedan spenderade jag hela första säsongens lågvindsdagar på detta sätt… när det var bättre tryck brukade vi flyga längre in i skogen.
-
dadil;658437 wrote:ja, jag trodde det var näsby park när jag såg filmen först…
när jag började kitea i sthlm för 10 år sedan spenderade jag hela första säsongens lågvindsdagar på detta sätt… när det var bättre tryck brukade vi flyga längre in i skogen.
Näsängsbadet? Jo om jag kommer ihåg rätt så är de rätt lika.
Dock, om jag kommer ihåg rätt så är det betydligt längre till träden från vattnet än denna ”spot” och desutom ganska långgrunt?
Logga in för att svara.