Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Läskigt med djupa vatten

• rasmus_w

Medlem
    29 april, 2008 vid 20:32

Låter som det där sprattlet under fötterna man känner när man råkar trampa på en flundra. Undras vem som blir räddast, jag eller fiskstackarn…

• spray

Medlem
    29 april, 2008 vid 20:34

@_Sofia_ 461911 wrote:

kände nått mjukt under fötterna idag när jag hade tappat brädan långt ut i olofsbo, hjärtat hoppade nästan ur led, blev en snabb simtur in kan ja säga!

haha jädrar vad läskigt! Du simmade int3 ner och kollade vad det var? :smirk:

• _sofia_

Medlem
    29 april, 2008 vid 20:36

glömd de! hade full skå med att få iordning på linorna…

• spray

Medlem
    29 april, 2008 vid 20:38

…linorna? menar du hängseletamparna?

• _sofia_

Medlem
    29 april, 2008 vid 20:41

ne de fyra 20< m linorna till kiten runt bommen.

• saratoga

Medlem
    29 april, 2008 vid 20:44

Jobbade i gröna bolaget några år förut. Flyttade under en period en massa stridsbåtar och andra fartyg fram och tillbaka mellan bland annat Stockholm, Göteborg, Norrland och Gotland…

Klart man passade på att stanna till båten ibland, på lite lagom långt avstånd från land och plumsa i, bara för att känna på känslan. Klart läskigt!

• goretex

Medlem
    29 april, 2008 vid 22:05

Tycker det är sjukt äckligt att bada nära stora båtar eller kättingar som går ner i vattnet… vet inte varför men att surfa på djupt hav eller sjö för den delen är inga som helst problem.
    Fick dock sendrag i ena vaden 500 meter från land utanför Bahia Feliz på Gran Canaria… då vart man ändå lite orolig, när jag kom upp på land hade nån fiskat upp en haj under dan… hehe…. inte så stor dock.

När jag var i Apelviken för några år sen såg det ut som jag närmade mig en grund sandbank men det var en jäkla massa maneter, slizeade nog upp ett par hundra maneter den dan, ville inte trilla i då kan jag säga!

Ultimata stället att träna på djupvatten…. Marianergraven!
    10’911 meter djup!

• Kjello

Gäst
    30 april, 2008 vid 04:51

Dyka längs ett stup utan cyclop, i djupt vatten där man inte ser slutet, är maxat.
    Glida/flyga över en bergstopp/grynna är pirrigt när brädan nästan skrapar i.
    Äckligt att trampa i sandbotten, vet inte vad man rör fram.

Ackligast/slemmigt nära stora båtar förstås, man kan slå i huvet, och sugas in under.

• blackadder

Medlem
    30 april, 2008 vid 06:32

Nej nej pojkar å flickor. Det absolut mest hårresande av alla äckliga motbjudelser det är när man sätter ner fötterna i Norra Näs. Man tror man nått botten, men botten är som smält smör ungefär, fast svart. Lukten, ja den kan ni som inte varit där bara fantisera om och ni som varit där: sorry att jag påminde er.

• fnassel

Medlem
    30 april, 2008 vid 07:11

@Blackadder 462011 wrote:

Nej nej pojkar å flickor. Det absolut mest hårresande av alla äckliga motbjudelser det är när man sätter ner fötterna i Norra Näs. Man tror man nått botten, men botten är som smält smör ungefär, fast svart. Lukten, ja den kan ni som inte varit där bara fantisera om och ni som varit där: sorry att jag påminde er.

Jovist, men det är ju bara äckligt inte något som framkallar en noja!
    Jag har konstant Haj noja! Till och med nästan i badkaret. Detta har gjort, som tidigare varit uppe här på steffo, att jag nog har en av sveriges rappaste vattenstarter! Clew first, enhands you name it!
    Men jag tillhör nog dem som har lättare att surfa på grunt vatten än djupt! Jag ligger inte gärna och tränar nya manövrar på djupt vatten. Då föredrar jag Haga eller längre in i viken i Apel/Lejet eller dyrligt.
    Jag har sett haj några ggr. på Kanarieöarna så där ogillar jag att vara för långt från land. Ni ser mig sällan som wind dummy heller på okänt vatten!

• pedersen

Medlem
    30 april, 2008 vid 09:18

Simmade brevid en kompis i en sjö i Australien, sparkade till honom och bad om ursäkt. Han undrade varför jag bad om ursäkt, jag svarade så klart för att jag hade sparkat till honom. Han sa att han hade inte känt något, gissa om vi simmade in till land fast as hell.
    Freshies, salties, ormar eller bara en mört?? Fantasin gav oss fart. Angående nojorna, känner av det även i Sverige. När jag vindsurfade i Lagans mynning på 80-talet på min Easyboard (köpt av Arto Kantojävi), det är sant det var inte kitesurfarna som upptäckte det stället ;-), så flöt en uppsvälld ko i vattnet. Rätt äckligt faktiskt.

• _sofia_

Medlem
    30 april, 2008 vid 10:35

de kan nog komma de mesta ur vattnet, för många årsen (vet ej om ja va född då =P ) så var en äldre släkting till mig i varberg för första gången (i sverige dessutom) och då va de ett jäkla pådrag en sommardag med polisbilar och nån helikopter i luften, upp ur vattnet kom en älg som hade tatt en simtur 😉

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Läskigt med djupa vatten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.