• Publicerad av jks på 1 juni, 2007 vid 09:32

Troligen tidigare diskuterat men…

Inför sommaren inser jag att packningen börjar bli stor i vår lilla 945:a. barnvagn o barnstol o gosedjur. Brukar normalt har segel, bommar, master i bilen och två brädor på taket. I sommar tillkommer ytterligare bräda samt ovanstående barnattiraljer.

Hur göra?? Minsta brädan får nog pressas in i bilen med riggprylarna på taket. Och då behövs nån form av väska. Takbox funkar inte riktigt med brädorna bredvid? Surfers har nån dyr väska som ska funka för taket, känns dock som något svårmotiverat för 1500 spänn…

Större bil är ett alternativ som dock e lite avlägset…

Kom igen – lär mig packa rätt!

/jeppe

hellgren svarade 17 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • fnassel

Medlem
    1 juni, 2007 vid 10:15

Brukar ha 3 barn 2 hundar, 1 Hustru , 2 brädor och riggar med mig. Nuförtiden har jag ingen barnvagn men det gick bra det med. Jag har alltid haft brädorna på en hög med bommar och master uppepå. segel, förlängare, fenor, våtdräkt mm i en ca 40 cm bred takbox vid sidan av.

Resten av packningen på halva bagageutrymmet! När är riktigt mycket som skall med får man packa lite under hundarna också! Då ser dom ut lite bättre! och det kan väl inte vara fel.

Nu har jag i och för sig sedan förra året lyxat till det med en Seat Alhambra och det är det bästa jag gjort! inde nog med att bagaget växte massor så har barnen varsina individuellt intällbara stolar! vilket minskar bråk och tjafs samt att det är mycket enklare att slagga i bilen!

/Gammelsmurgaren

• svennebanan

Medlem
    1 juni, 2007 vid 10:28

Stod också inför samma problem med en överfull volvokombi och semesterplaner. Löste det med en Pro Limit Session bag i Freeride storleken.

http://surfbutiken.nu/products.php?cid=19&pid=84.

Funkar perfekt. Har tre master, tre segel och två bommar i. Den får plats på taket på en V70 av äldre modell bredvid en 65 cm bred bräda i boardbag på standardtakräcke.

• hellgren

Medlem
    1 juni, 2007 vid 14:28

Segelbag är som sagt grejjen! Jag har en jag inte använder längre (köpt buss) Sugen på att köpa?

/Hellgren

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.