Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lat eller svag?

• Lat eller svag?

Publicerad av charl8 på 10 februari, 2006 vid 00:53

Förmodligen båda delarna….. så därför skulle jag gärna investera i någon slags nedhalsvev av något slag. Någon som vet om det fungerar bra och vad man får tag på en som håller? Har inte pinsystem utan den andra varianten vad den nu heter..
    Tack på förhand/Lotta

rasmus_w svarade 18 år, 12 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • charlieb

Medlem
    10 februari, 2006 vid 07:03

Var nu inte så hård mot dig själv, du är varken lat eller svag utan du är nogrann. Med vev blir det lättare att rigga exakt. Öva på denna mening…
    Jag tror det finns vev på vindsurfing.se och den variant du har heter kopp.

Charlie

• ola_p

Medlem
    10 februari, 2006 vid 07:51
  • drakglenn

Medlem
    10 februari, 2006 vid 08:44
    Charl8 wrote:
    Lat eller svag?

Eller rent av bara intelligent?

Fattar inte varför surfare sitter där och förstör sina ryggar (som jag själv gjort i tio år), vi surfare är nog ett korkat släkte 😉

Som tur finns det botemedel och veven ovan är ett bra exempel, har själv använt den tidigare men insåg fördelarna med att lätt kunna trimma riggen på vattnet, så det fick bli en Poxer XT, fungerar som en vanlig förängare men skillnaden att man vinschar in den sista biten med hävarmen, (typ 6 gånger lättare)….

Visserligen endast i Pin och 1500:- spänn svider, men värt varända spänn, speciellt om man hittar en begagnad under Köp & Sälj.

//Glenn

• hstrom

Medlem
    10 februari, 2006 vid 08:51

O jag råkar veta att det finns en beggad under köp & Sälj… Ut o spana med er! hehe

/Jonas

• jester

Medlem
    10 februari, 2006 vid 12:02

Jag har veven från surfbutiken och en North Power XT. Båda fungerar bra, tänk dock på att du behöver en Power XTR (en rulle extra jämfört med XT) om du skall rigga större segel, eller cambersegel. Annars sliter du av tampen, helt enkelt…

• charl8

Medlem
    10 februari, 2006 vid 19:13

Det låter bättre med intelligent och nogrann, tack för det och tack för tipsen./Lotta

• rasmus_w

Medlem
    10 februari, 2006 vid 23:32

Kör du den billigare varianten och köper en vev kan du eventuellt få problem med vissa förlängare. Det som händer är att veven drar tampen rakt genom cleaten, resultat: tamparna nöts ut på nolltid. Min streamlined har inte det problemet, men mina två Local Spirit har lite problem med det. Local spirit är dessutom överlag en liten aning elaka mot tamparna.

• rasmus_w

Medlem
    10 februari, 2006 vid 23:35

Sen är det ju himla elakt att man som liten, lätt och klen straffas med att behöva nedhala extra mycket eftersom vi behöver mer twist i våra segel än de där gorillorna som kan hala ner ett formulasegel med tänderna…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lat eller svag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.