Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › latjo i Lejet
-
latjo i Lejet
Publicerad av fj69 på 3 september, 2008 vid 20:59Kom hem efter heldag i Lejet, grymt trevliga förhållanden och imponerande segling av flera, 3.7 – 4.7 alla verkade nöjda och de som skall tävla finslipade sina pushloops och delayed, det laddades och flera var långväga ifrån.
Lägger upp en del flera kommer att kunna ses på kulingvarning.
Mycket nöjd med vågridningen idag, jag claimar en aerial men movet har sina
invändningar, och menar att jag inte helt var i luften – men det struntar jag i det var en aerial, basta. Inge snack – solklar.Var det inte bra idag??
Fredrik
henryk svarade 16 år, 2 månader sedan 19 Medlemmar · 37 Svar -
37 Svar
-
@FJ69 496580 wrote:
Kom hem efter heldag i Lejet, grymt trevliga förhållanden och imponerande segling av flera, 3.7 – 4.7 alla verkade nöjda och de som skall tävla finslipade sina pushloops och delayed, det laddades och flera var långväga ifrån.
Ser skitnajs ut, men måste bara fråga. Var det looparna eller surfarna som var långväga ifrån? 😉
-
Jösses vad med klibbor i seglet, såg han nåt igenom det öht? =)
-
Finnar eller ej, Långväga eller inte, Tunga segel till trots så såg det riktigt fint ut!
I lilla nyköping han vi precis ut och plana efter jobbet och så dog vinden!
En typisk Fnasseldag kan man väl säga.Jag får helt enkelt ta ledigt vid nästa sydprognos och komma ner igen!
Nice spray i sista bilden!
-
FJ69;496620 wrote:Bra fråga! I nedan bilder var det bägge faktiskt, detta är en finne som river av en finländsk Loop så att båda kom långväga ifrån……
F
Mycke viktig para seja fiiina saker om finnen, mycke farli seja fyla.
Verkar som du börjar bli hemtam i Götet F – klassisk Göteborgshumor:santa:
Fö jevlit nice pics -
Ja, han finnen var genomgrym! Låg och plaska i vattnet och hade inte tillräckligt drag i 5.0 (tillfällig svacka i vinden), då kommer han med det där seglet (4.0?) och gör en framåt!
Väldigt kul att segla omkring bland alla väldigt bra surfare! Känns i armarna idag…
En bautavåg käkade min mast, se halva mast-tråden. Någon som har en 400-överdel över?Mycket nöjd och mörbultad! Niclas
-
Fet push av Finnen där…. men var det inte väldigt mycket onshore i Lejet igår? I Apel var det najs men lite stökiga vågor. Mindre folk också!
-
@Basse 496729 wrote:
Fet push av Finnen där…. men var det inte väldigt mycket onshore i Lejet igår? I Apel var det najs men lite stökiga vågor. Mindre folk också!
På kvällen var det väldigt mycket onshore och väldigt mycket folk.
-
Hemkommen igen från Lejet, som var minst lika bra som igår makalöst bra vågor och ridning, riktigt kul. Tog lite bilder i dag igen, som jag gärna delar med mig av – Living presenterar sig i en sekvens, jag tog honom på bar gärning och nu får han stå för det han gjort………
Fredrik
-
Och, mer bilder kommer att läggas upp inom kort på Kulingvarning.
Fredrik
Logga in för att svara.