Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Lätt misströstande
-
Lätt misströstande
Publicerad av anonym-anvandare på 22 augusti, 2001 vid 14:41Varför säger alla att det är så jävla lätt med kite?
Efter en timmes trassel med linor flög jag som en stolle utan kontroll på fötterna tvärs över stranden… jävla respect man får!sunny-jones svarade 23 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Gå en kurs!!! Du måste vara säker på vad draken kommer att göra med dig beroende på vad du gör med den! Sedan är det gubblätt…
Dundra på!
/Peps -
Jag vet vad du menar, jag började innan sommaren, och har ännu inte kmmit upp ordentligt på brädan…. Vad Peps säger är viktigt, det tar ett tag innan man lär sig kontrollera kiten på rätt sätt, så ut på nåt fält och öva ordentligt först…
-
Jag satte draken i ett 17 m högt träd och har även magsurfat över en väg! Skam den som ger sig…Har fortfarande problem men i jämn stark vind är det klart ett alternativ till vindsurfing.
-
låter som om du tränat på fel ställe om du magsurfat över en väg =) Det råkade inte vara på gärdet va?
M v h
Joakim… -
Hallå!!
Vad handlar detta om!!!Bli dragen över en väg, krascha draken i träd, har inte kommit upp på bräda på hela sommaren. Med rätt instruktioner och lite bräd, skid vana (förstå hur kraft samverkar med tryck) så är kitesurfing lätt att lära sig.
Enligt mig är A och O att man vågar gå ut då det drar ordentligt i kiten. Först och främst är det lättare att komma upp och hålla draken i liv så att man faktiskt kan köra. Sen så är det väldigt mkt lättare att ta höjd när det drar lite i kiten.
Men det förstås om man inte kan kontrollera kiten så föreslår jag att man lämnar brädan ett tag och tränar i lätt vind tills man vet hur allt hänger ihop.
Lycka till och finn en träd och väg fri plats nästa gång. (Kanske i vattnet)
/
-
Själv gick jag en kurs och det första jag fick lära mig var att inte köra kite´n på land utan bara i vattnet. Först och främst för att skydda dig själv men även för att skydda kite´n. Jämför mina tidiga erfarenheter med vindsurfing så tycker jag helt klart att Kitesurfing är lättare att komma igång med än med vindsurfing.
Logga in för att svara.