Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › lättar packningen
-
lättar packningen
Publicerad av Kjello på 13 augusti, 2009 vid 12:25Wery fast action on a’ Irish Whiskey night
gadget svarade 15 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Kjello
Gäst13 augusti, 2009 vid 13:12Det här va ett test, att skriva inlägg från min Nokia E66 vid båthuset.
Inte kul längre, i Vietnam då va gränssnittet OK.
Först va det som internet explorer, funkade bra, sen ändrades det till ett mobilgränssnitt, funkade jättebra, större text (texten i rutan man skrev i, skrollade) så man såg vad man skrev.
Men nu har det ändrats ordentligt, nu är det en massa färger, och texten i den lilla rutan scrollar inte längre, så det jag skrev överst i denna tråd är all text man kan skriva, om man inte vill skriva i blindo.
Sen försökte jag skriva snabbsvar, det funkade inte jag fick ett V-Bulletinmeddelande, ett helt tomt fönster.
Och man måste logga in varge gång (så va det aldrig förr) den kommer bara ihåg användarnamn, men inte lösenordet. -
Kjello
Gäst13 augusti, 2009 vid 13:15Nu skriver jag från datorn som i föregående inlägg, det jag försökte lägga till.
En microfiber skurtrasa 30 x 40cm räcker troligen till att 2 personer blir helt torra.
-
När du drar av dig kallingarna, skylar du då dig med microtrasan? 😉
Lycka till med telefonen…
-
Kjello;566146 wrote:Nu skriver jag från datorn som i föregående inlägg, det jag försökte lägga till.
En microfiber skurtrasa 30 x 40cm räcker troligen till att 2 personer blir helt torra.
Härligt att dela trasa…
Torkar man sig på varsin sida då… :laugh: -
Kjello
Gäst13 augusti, 2009 vid 22:03Håller med att det lät knas.
Beskrev uppsugningsförmågan, den blir knappt fuktig av en person.
själv torkar jag bara håret och ibland lite överkroppen med den trasan, och då känns den helt mirakeltorr efter.
Ska man torka sej helt, så vill man ha minst två, en till håret huvudet (ganska viktlösa).
om man inte torkar resten i vinden/solen som jag.
Inga fluktare på mitt land, och är det flera gäster här byter jag om i friggeboden.
kan skyla sej med t-shirten annars. -
Hur står den sig mot sämskskinn som ju är populärt bland kitesurfare?
-
Kjello
Gäst14 augusti, 2009 vid 09:03sourra;566335 wrote:Hur står den sig mot sämskskinn som ju är populärt bland kitesurfare?inte testat sämskskinn. men det väger nog lite mer, och troligen suger upp mindre, och torkar långsammare efteråt,
fibertrasan river, det gör inte sämskskinn.
Mirakelskurtrasan är i princip torr, annars bara att skaka av den i vinden,
märkligt torka håret som rinner vatten, och ansiktet, och den känns torr.
Lite oroande effektiv, undrar om microfiber dammar har inte sett det, men då gissar jag att den kan va farlig.
Den verkar inte irritera skinnet, men skurtrasan river lite mycket, kanske ska använda lite finare kvalite’
Lite därför jag skriver, jag är min egen försökskanin, på ett experiment, här finns folk som är fiberexperter, varna mej gärna.Tänker skippa badlakan till Indien (den va med till MuiNe och Cabs, hopplös att tvätta) och väger för mycket.
Helt onödig med, där gick man gärna med blött hår och blöta kläder.Skyla sej går alltid att ordna, men en liten lätt sak att torka med efter dush, kan va bra om det är bråttom.
Kanske tar med en liten frottehandduk. men microfibertrasan är jättelätt att tvätta. -
Kjello
Gäst14 augusti, 2009 vid 10:30Nu när jag tänker till om microfiber, blir jag rädd, det kan finnas en anledning att ingen tillverkar frottehanddukar av materialet.
Varningsklockor ringer ! det kanske släpper ifrån sej microskopiska partiklar, som tränger in i skinnet, och ner i lungorna.
Därför mamnet microfiber, skiten syns bara i microskop !
Kanske om jag fortsätter, blir jag microfibersanerad, när dom upptäcker faran. -
Kjello
Gäst14 augusti, 2009 vid 13:32Roland;566477 wrote:Va bra var köper man???Just nu är det lätt att få tag i, men nu har ju jag knasat microfiberindustrin så det kan bli svårt snart.
Men glöm microdrogen man får tydligen bara noja av den.Pröva min nya ide’ istället;
En kvarting renat, blandas med havtornsbär till en halvliter,
mixa och låt det dra några dagar.
Sen sila genom melittafilter till en flaska.Jag får testa det på Söndag, då har det dragit i 3 dagar, blir gott-kul.
-
sarong kanske funkar som ett mindre hälsovådligt alternativ… går dessutom att skyla sig med (för de som inte vill skrämmas) och kan användas som solskydd. Vid närmre eftertanke kanske man kan strypa folk och andra intet ont anande djur med det… och kanske till och med använda som håv i vattnet om man är pårökt eller har tråkigt.
-
Kjello
Gäst14 augusti, 2009 vid 16:43Tråden har jag själv spårat ur.
Det va en tanke ”Kongon”.
men kompensera med omega trip i shitet (känns inte fel).
Jag har fattat att köper man havtorns-saft råpressat i t,ex, Åhlens, då är man lurad, fettsyrorna finns i kärnan, inte i saften man får med en havtornspress, men förstår att det är dyrt, har själv en havtornspress, vilket jobb, och bären sitter kvar på busken (platta) sen sväller dom upp igen, efter en vecka.
Så man kan mjölka saft hela hösten.
Omega-fettsyrtorna sitter kvar på busken (i kärnorna) -
Varför läser jag denna tråd när jag borde tentaplugga.. Är det för att den är så sjukt bra?
-
Säkert Gustav. Grymt bra tråd faktiskt.
Själv är jag sugen på att ta reda på hur havtorn smakar. -
Kjello
Gäst14 augusti, 2009 vid 22:38Oj smakar, finns inte ord för det, ”men” surt, sött, friskt, gott, man känner det sprudlar av energi.
Lite, svårt att beskriva, surkick är första känslan.
Grannen sa för någon dag sedan, att 3 bär om dagen så behöver man aldrig uppsöka läkare.
Kanske därför jag är 40 fast egentligen är jag 60.
Lite den känslan, friskt.
jag tror att det bästa är i kärnan, som kraschar jättelätt.
Gissar att många blir lurade vid köp, där man bara får friska bärsaften + väldigt mycket socker.
och nog lite blåst på omega syrorna med.
Logga in för att svara.