-
Lättaste sättet att laga krosskador?
Har en mistral super razor 03:a som jag har röjt ganska bra på båda sidor om nosen. Skadorna har uppkommit genom kastfall vilket resulterat i att kolfiberlagert har krossats. Brädan ser fortfarande hel ut men när man klämmer med tummen på dessa partier så är det ganska mjukt (det ska inte ha kommit in något vatten eftersom ytan är hel).
Jag skar upp på ena sidan och spacklade upp med epoxi och microballonger och sedan la jag 2 lager väv på det och sedan epoxi igen. Denna procedur tog väldigt mycket tid och känns väldigt jobbig att behöva göra på den andra sidan oxå.
Min fråga är hur man lagar detta på ett enklare sätt? Räcker det med att man slipar ner genom kolfiberlagret till det första lagret skum (divinylcell?) eller vad det heter och sedan lägger ett lager väv eller två? Eller måste jag skära upp skadan djupare om divinylcellen oxå tagit skada?
Eller ska man bara skita i det å vänta tills brädan får en ordentlig skada? Ett kastfall till på samma ställe borde spräcka brädan så det känns bäst å ta tag i det när man ändå håller på.
/Gustav
Logga in för att svara.