Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Lättvindsbräda till kurs
-
Lättvindsbräda till kurs
Publicerad av gurra_g på 12 maj, 2007 vid 09:10Naish CUSTOM WIDE (SE) 07
Är på jakt efter en lättvindsbräda för kurser… Någon som testat Naish CUSTOM WIDE (SE) 07 O vad tycker ni? Lättkörd? Hur tidigt planar ni? Vill kunnna komma igång riktigt tidigt gärna i 4-5ms med 12-13 hybrid/bow/sle kite… Eller har ni tips på någon annan bräda. Har kört FS door o den är ju grym i lättvind men dubbelt så dyr men helt klart också ett alternativ…
http://www.fahlensurf.se/v2/articles/kitesurf/Kitesurf-Brador-NaishCUSTOMWIDE-07.shtml
gurra_g svarade 17 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Jag prövade Naish brädan en knapp timme i svag vind och det funkade för mig med en 16 kvadrat (väger drygt 80 kg). Min Tablas på 127×38 räckte inte riktigt till för att ta höjd då så det var tacksamt att Fahlen var nere i Skåne och visade upp lite prylar 🙂
-
fick aldrig provat den då den var här tyvärr men spontant tror jag den har lite för mkt rocker för att vara riktigt bra som lättvind. Säkert fin som lättvind i vågor men i sverige är det ju alltid platt när det inte blåser och då vill man inte ha mkt rocker som bromsar.
Men har som sagt inte provkört den så detta är bara vad jag tänkte när jag såg den.
-
http://www.kiteskolan.com/custom.html
kolla 144:an, enda brädan jag testat som verkligen fungerar i lättvind, och som är kul och köra oxå
-
Har en fläskigt stor Sling shot som man nästan flyter på för kurser och den funkar kanon bra.
Kommer inte ihåg vad den heter men kolla med Anders på LA surf han kan ha kvar någon bräda. -
du kommer få testa spleene brädorna i sommar… med den outlinen får du elever att hålla höjd på första kryssen =)
-
@Gurra_g 382673 wrote:
Naish CUSTOM WIDE (SE) 07
Är på jakt efter en lättvindsbräda för kurser… Någon som testat Naish CUSTOM WIDE (SE) 07 O vad tycker ni? Lättkörd? Hur tidigt planar ni? Vill kunnna komma igång riktigt tidigt gärna i 4-5ms med 12-13 hybrid/bow/sle kite… Eller har ni tips på någon annan bräda. Har kört FS door o den är ju grym i lättvind men dubbelt så dyr men helt klart också ett alternativ…
http://www.fahlensurf.se/v2/articles/kitesurf/Kitesurf-Brador-NaishCUSTOMWIDE-07.shtml
Gurra om du är “Hemma” någon gång så kan du testa min door. Men bara test inte köpa….
Atte
-
@Atte 383448 wrote:
Gurra om du är “Hemma” någon gång så kan du testa min door. Men bara test inte köpa….
Atte
Tja kommer hem en snabbis innan jag drar till Gotland i slutet på maj men kommer nog inte hinna köra nått hemma… Har redan testat door o session o rip o vet att door är riktigt bra i lättvind o lättkörd men har hittat lite andra goa grejer 😉
Tack för tipsen!
-
@Gurra_g 383490 wrote:
@Gurra_g 382673 wrote:
Om du vill testa Naishbrädan finns den hos Fahlensurf, det finns säkert en demo du kan testa. Jag har kört den i lättvind med en 12:a, funka fint! Samtidigt körde någon med en 16 och vanlig bräda.
en gång testade jag en “Gun sails” bräda två gånger…har aldrig provat en bräda som man tar så sjukt mkt höjd med i nada vind. Har iofs inte provat ngra andra lättvindsbrädor så inget att jämföra med. Men kommer du över en sådan pråm gör du ett fynd, ett tyskt fynd.
//alex
Här har du mannen med fetaste brädan. Kan man inte komma upp på den, blåser det garanterat för lite.
@bohm 383511 wrote:
Här har du mannen med fetaste brädan. Kan man inte komma upp på den, blåser det garanterat för lite.
Har kollat lite på Peters monsterbräda på surfshopen o ska kanske bygga en egen monsterlättvindsbräda om jag hinner… Men frågan är om den fungerar så mycket tidigare än en bra riktig lättvindsbräda… kommer nog köra på båda en egen gjord o en köpt lättvindsbräda om jag hinner bygga en…
Logga in för att svara.