Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Launch vid Flommens GK – ok?

• Launch vid Flommens GK – ok?

Publicerad av liljedahl på 22 juli, 2005 vid 12:45

Är det ok att köra kite vid stranden rakt nedanför parkeringen vid Flommens GK? Det borde va färre oskyldiga badande där en halvsolig sommardag med västlig vind. Eller e det bara Badhytten som e tillåtet på den strandsträckan? /Jocke

liljedahl svarade 19 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • jacko

Medlem
    22 juli, 2005 vid 12:49

Ja om jag fattat allt rätt får man köra norr om hamnen och fram till ”flodmynningen” söder om….dvs typ 200m söder om hamnen

• liljedahl

Medlem
    22 juli, 2005 vid 12:56

Om det stämmer får man i så fall inte launcha vid Flommens GK. Då kommer man ju ner söder om flodmynningen…är det inte så? Mao är det bara Badhytten som gäller söder om hamnen då – bland diverse badare som trotsar väder?

• luuddee

Medlem
    22 juli, 2005 vid 13:31

nej inte vid flommens gk.. kör badhytten.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 juli, 2005 vid 20:39

Varför inte flommens Gk??? Gränsen går ju direkt söker om vägen ner till stranden vid flommens Gk eller? Tror inte fågelfolket går med på att tillåta soptippen genom trade med flommen etc.?

• kaiser

Medlem
    23 juli, 2005 vid 09:50
  • jacko

Medlem
    23 juli, 2005 vid 10:45

har tittat lite på kartan och det ser ut som om gränsen får vid flommen typ, så jag antar att det går att köra från flommen och norrut!

sorry du får köra där!

• anonym-anvandare

Medlem
    23 juli, 2005 vid 16:23

GK står för Gay Klubb? Se till att ha våtdräkten på eller ändan mot väggen så går det säker bra.

• liljedahl

Medlem
    23 juli, 2005 vid 17:49

…för att sammanfatta bör jag alltså vara safe ifrån både bögar och fågelvänner när jag launchar nedanför golfklubben så länge jag bara drar på mig tyskbrallor utanför våtdräkten och enbart kör norrut wink.gif

• gogga

Medlem
    23 juli, 2005 vid 18:03

jag är inte helt säker på att tyskbyxor skyddar mot bögar….
    har nog endast motsatt effekt… de kommer springa på vattnet efter dig

• mrmille

Medlem
    23 juli, 2005 vid 22:44

Svar till:

jag är inte helt säker på att tyskbyxor skyddar mot bögar….
    har nog endast motsatt effekt… de kommer springa på vattnet efter dig

[/ QUOTE ]

grin.gif grin.gif grin.gif

• liljedahl

Medlem
    24 juli, 2005 vid 00:28

…min tanke var snarare att bögar generellt har bättre koll på stil och förmodligen aldrig skulle närma sig en snubbe i tyskbrallor.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Launch vid Flommens GK – ok?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.