Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › LBWS arrangerar SWT Slalom, Lomma 8-9 Maj
-
LBWS arrangerar SWT Slalom, Lomma 8-9 Maj
Publicerad av klang på 12 januari, 2010 vid 13:51Den 8-9 Maj kör vi den första Slalom deltävlingen i SWT under 2010, den körs i Lomma (norr om Malmö) utanför LBWS klubbstuga.
Boka datumet, mer information kommer
Ge gärna en kommentar om ni tänkt att dyka upp, inte bindande men ni behöver ju inte vara över optimistiska… Bra för oss att veta vad vi ska ta höjd för…
tobhed svarade 14 år, 6 månader sedan 16 Medlemmar · 33 Svar -
33 Svar
-
Jag kommer dyka upp! Beställer vind & sol & sånt till denna dag!
-
Låter fett!! jag e på om det går för jobb o familj.
Skall bara fixa nya prylar först, och trimma in mig!
-
Jag räknar med att komma.
Blir perfekt med uppvärmning i Holland veckan före, sen stanna till i Skåne på hemresan
-
Shit vi hinner inte.
Vi tänkte stanna till på surffestsivalen i
[ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=69997″]Surffestival – http://www.Surfzone.se[/ame%5D
efter tävlingen i Holland.
Men med mina jippar är jag ju ändå inget hot.
Good luck, hoppas ni får vind.
Som heltidspensionärer har vi ju gott om tid. -
Givetvis kommer jag. Har inte köpt grejer för att dom skall ligga i garaget :laugh:
/Peter S-201
-
Jag kommer självklart.
Bara för att vara tydlig Klang, det är alltså INTE Haboljung som gäller utan alltså Lomma? Kan ju tänka mig att detta kanske kan behöva förtydligas så att ingen missar var tävlingen är…
-
Om det blir vind så kommer jag, vet iof inte vilka dagar som måste bokas för holland..
-
P Malmkvist;594897 wrote:Om det blir vind så kommer jag, vet iof inte vilka dagar som måste bokas för holland..
Concept Program 30-04-2010 till 06-05-2010
Kolla inlägg nr 3 på:
[ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=70547″]accomodation Rematch Sweden-Holland May 2010 – http://www.Surfzone.se[/ame%5D -
tobhed;594873 wrote:Jag kommer självklart.
Bara för att vara tydlig Klang, det är alltså INTE Haboljung som gäller utan alltså Lomma? Kan ju tänka mig att detta kanske kan behöva förtydligas så att ingen missar var tävlingen är…
Tack Tobias, helt rätt, vi siktar alltså på att köra tävlingen vid LBWS klubbstuga nere vid sandstranden invid Lomma hamn. Banan förläggs med start ute till havs med målgång invid hamnpiren, jag arbetar just nu med att ta fram banläggning för alla riktningar. Förhållandena är riktigt trevliga, vågor och dyningar, men inga tuffa bryt. Vi körde klubbmästerskap här 2008 och alla var lyriska. Har vi tur kan vi få till en gippboj vid något litet bryt.
Habo Ljung är förvisso ett trevligt ställe att surfa vid, grunt med plattvatten, men genererar alldeles för mycket kostnader och extra jobb för att vara intressant. Samtidigt behöver vi stora ytor till havs när vi kör tävlingen och de lömska grunden i Habo Ljung skulle sätta stopp för de flesta vindriktningarna.
-
Klang;594799 wrote:Den 8-9 Maj kör vi den första Slalom deltävlingen i SWT under 2010, den körs i Lomma (norr om Malmö) utanför LBWS klubbstuga.
Boka datumet, mer information kommer
Ge gärna en kommentar om ni tänkt att dyka upp, inte bindande men ni behöver ju inte vara över optimistiska… Bra för oss att veta vad vi ska ta höjd för…
Hej Klang !
Jag tittade i den preliminära tävlingskalendern dat 10.01.11och såg då att detta datum även var vikt för formula i Österskär. Jag vet att det är många som vill segla båda grenarna och då är det ju lite olyckligt med denna kollision. Jag vet att det inte är lätt att få ihop kalendern. Men det kanske går att förlägga slalomtävlingen till några av dagarna i perioden 13-16 maj istället, men då kanske det är speed, vilket inte framgår av kalendern.
Mats -
hartwig;595172 wrote:Hej Klang !
Jag tittade i den preliminära tävlingskalendern dat 10.01.11och såg då att detta datum även var vikt för formula i Österskär. Jag vet att det är många som vill segla båda grenarna och då är det ju lite olyckligt med denna kollision. Jag vet att det inte är lätt att få ihop kalendern. Men det kanske går att förlägga slalomtävlingen till några av dagarna i perioden 13-16 maj istället, men då kanske det är speed, vilket inte framgår av kalendern.
MatsDet är olyckligt, men jag tror inte det finns någon annan helg att lägga tävlingen på i Maj, helgen innan är det träningsläger i Motala, och helgen efter försöker vi få till ett event på Haga Park…
-
Visst ska alla få va med och boka dagar i svf:s kalender men det är lite problematiskt att formula med svf-tävlingar, skåneserie mm tar upp väldigt många helger.. Blir väldigt svårt att få in speed och slalom mm då..
Kanske kan det beslutas om max 3-4 svf-tävlingar per säsong el likn för varje serie.. Alternativet kan vara att faktiskt köra dubbelt med formula och slalom samma helg..Vill inte klampa ner på formulagänget, bara få lite mer flexibilitet:cool2:
-
Klang;595329 wrote:Lite bilder från klubbområdet… frusna men ändå…
cool nummerplåt på bilen….
Logga in för att svara.