Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing LBWS Klubbmästerskap, KM Fullt Ös 2007

• LBWS Klubbmästerskap, KM Fullt Ös 2007

Publicerad av klang på 23 september, 2007 vid 15:38

Det är daxs för LBWS årliga klubbmästerkskap. KM Fullt Ös startade vi 2005 och i år kör vi för tredje gången, nuvanrande klubbmäste är Henrik Ericsson, vem är det som ska lyckas vinna i år.

Vi samlas lördag den 29 september ute i Habo Ljung. Mellan klockan 10.00-11.00 är det registrering, och det är då som ni formellt anmäler er till tävlingen. Efter klockan 11.00 är det skepparmöte, då förklarar tävlingsledningen hur tävlingen går till. Det är väldigt enkelt för att alla skall kunna vara med, en slalom 8:a. Första heat startar tidigast klockan 12.00.

Schema, 29 september

10.00 – 11.00, Registrering
    11.00, Skepparmöte
    12.00, Första start

Om ni vill vara med i tävlingen är det bra om ni skickar ett e-mail till mig robert.klang@lbws.com, då kan jag skicka er ett e-mail om vi eventuellt behöver flytta tävlingen p.g.a. bristande vind. Alternativt så följer ni utvecklingen på vår hemsida, http://www.lbws.com.

Såklart är det gratis för medlemmar att vara med i tävlingen. Ni som ännu inte är medlemmar i LBWS kan lösa ert medlemskap på plats under registreringen.

MVH

Robert Klang,
    LBWS, Sekreterare

klang svarade 17 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • snaffe

Medlem
    23 september, 2007 vid 16:52

Nu gäller det Robban! Dax att laydown gipparna kommer till användning. Kör hårt! Go Robban Go Robban!

• tobhed

Medlem
    23 september, 2007 vid 17:54
    snaffe;417455 wrote:
    Nu gäller det Robban! Dax att laydown gipparna kommer till användning. Kör hårt! Go Robban Go Robban!

Mr. Hollywoodgipp – Robert Klang…

ps. när han seglade KM i Klagshamn så blev han lite nervös i svängarna så jag är inte säker att vi får se hans snitsiga gippar. Ryktet säger också att han i veckan gick in så hårt i en gipp att han bröt en latta…?!

• klang

Medlem
    23 september, 2007 vid 18:46

Jepp, de e hollywood gippar som gäller nästa helg. Man får extra poäng nämligen om man “touchar” bojarna med toppen på masten.

Jo, det stämmer, lyckades ta i sönder ytterliggare en latta i mitt RS5. Vet inte om Daniel kan donera fler, hyvens kille, svängde förbi Malmö för min skull på väg till VM i speed, de e grejer de!

Ola, du kommer väl också att ställa upp, eller?

• snaffe

Medlem
    23 september, 2007 vid 20:55

Tror jag passar men kommer att vara där om det blåser och heja. På dig såklart

• klang

Medlem
    24 september, 2007 vid 19:35

Men det är väl klart att du skall vara med, känner nog ingen som planar så tidigt som du, kanske Henrik, men hans bräda kommer vi “preparera” innan tävling.

Hoppas att vi får västlig vind, och inte ostlig som prognosen ser ut nu.

• joth

Medlem
    25 september, 2007 vid 06:51

Prognosen ser väldigt osäker ut. Men just nu verkar SMHI ha bestämt att det skall vara SV 6-10 på lördag medan DMI säger att det skall vara “let” till “frisk” ostlig vind.

Får hoppas dom kan enas…

Hoppas min rygg inte skall göra för ont heller. Bära tunga stenar och rensa ogräs verkar inte vara bra sysselsättning…

• joth

Medlem
    25 september, 2007 vid 07:01

@Klang 417495 wrote:

Jepp, de e hollywood gippar som gäller nästa helg. Man får extra poäng nämligen om man “touchar” bojarna med toppen på masten.

Jo, det stämmer, lyckades ta i sönder ytterliggare en latta i mitt RS5. Vet inte om Daniel kan donera fler, hyvens kille, svängde förbi Malmö för min skull på väg till VM i speed, de e grejer de!

Ola, du kommer väl också att ställa upp, eller?

Robban om det är de gipparna jag såg när du skulle stila för Tina så får du öva mera. Du vet man måste stå kvar på brädan för att det skall kallas gipp…
    Psyka psyka psyka ….:wink:

• klang

Medlem
    25 september, 2007 vid 11:01

@joth 417834 wrote:

Robban om det är de gipparna jag såg när du skulle stila för Tina så får du öva mera. Du vet man måste stå kvar på brädan för att det skall kallas gipp…
    Psyka psyka psyka ….:wink:

The heat is on 😛

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing LBWS Klubbmästerskap, KM Fullt Ös 2007

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.