Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing LBWS klubbtävling Fullt Ös

• LBWS klubbtävling Fullt Ös

Publicerad av joth på 20 oktober, 2006 vid 06:13

LBWS klubbmedlemmar se hit…

Vill bara göra reklam för LBWS klubbtävling som går av stapeln i morgon lördag om vind o väder är på vår sida. Klassisk Slalom-8:a är det tänkt. Tävlingen går i Habo Ljung och Skepparmöte Kl. 11:00.

Läs mer här:

http://www.lbws.com/(5kkezj45d2m3fyzv4naumlfn)/Default.aspx?sID=clubcompetitions

Gratis för medlemmar står det men jag vet inte hur det är tänkt om andra tävlingssugna surfare kan få delta. Det får arrangören Robert Klang svara på.

//Jonas

tobhed svarade 18 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • klang

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 06:35

Tack Jonas för att du gör reklam för Klubbmästerskapet. Vi får hoppas att det blir bra med vind.

Alla som anmäler i förväg via e-mail till Robert_Klang@hotmail.com får ett e-mail där vi i eftermiddag berättar vilken dag vi kommer köra första skepparmötet, just nu ser lördagen inte inspirerande ut.

Ni som vill vara med och köra, men som inte är medlemmar ännu, kommer erbjudas (endast vid tävlingstillfället) möjlighet att betala klubbmedlemsskap för resterande delen av -06 inklusive hela -07.

Medlemskap junior, Till och med 18 år, 120 kr
    Medlemskap vuxen, Från och med 19 år, 300 kr
    Medlemskap Familj, Samtliga familjemedlemmar, 400 kr

Med lite flyt kommer OnTopSports dela ut priser 😀

/Robert

• kinetic

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 07:59

Är det mycket gräs i Habo Ljung? O hur är det med stenar mm? Är det som i Klagshamn att man kan köra i meter-djupt vatten rätt långt (en fördel nu när det är kallt…)?

• gnutten

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 11:48

Habo har inga som tur är inga stenar.

Långgrunt är det osså. Beroende på vindrikting är det olika djupt. När det är ren syd, så töms stället på vatten och det kan vara bara ett 30 tal cm. Vid nord fylls det och blir en bit över metern. Vid västlig (sv-vnv) så ligger djupet runt lårhöjd.

Har inge koll på gräset. Fan det har ju inte blåst och varit ljust samtidigt sen, ja jag minns inte…

• alex_

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 13:13

har ni brädförvaring i lbws? kostar??

• henke201

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 13:23
    Alex_ wrote:

http://www.lbws.com – finns all info om klubben….

Klang jag kom och tänka på en sak.. borde det inte bli någon form av fest nu i anknytning till fullt ös? 🙂

• Oregistrerad

Gäst
    20 oktober, 2006 vid 13:47

Brädförvaring, maila mig:Clemens_Lewold(snabela)hotmail.com

• klang

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 14:17
    Henke201 wrote:
    Alex_ wrote:

http://www.lbws.com – finns all info om klubben….

Klang jag kom och tänka på en sak.. borde det inte bli någon form av fest nu i anknytning till fullt ös? 🙂

Jo, om det inte varit så att Ola druckit upp all sprit… 😛

/Robert

• henke201

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 14:35

När ska ni lära er att Ola inte får ”ta hand om spriten” han gör det ju alltid på fel sätt 🙂

• klang

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 14:56

Vi har flyttat KM Fullt Ös till söndagen. Lördagens prognos ser för dålig ut och vi får hoppas på mer vind på söndag. Skepparmöte samma tid som tidigare, d.v.s. Söndag 22 Okt, kl. 11.00

Välkomna
    Klang

• joth

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 15:57

SMHI:

Söndag
    Sydväst, 8-12 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 13 m/s

Kan ju hoppas dom har rätt denna gång…

//Jonas

• alexasu

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 19:02

kul att man måste hålla i H-båtsseglingar på söndagen då. blä.

• henke201

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 02:16
    alexasu wrote:
    kul att man måste hålla i H-båtsseglingar på söndagen då. blä.

Men Alex sen har ju du heller aldrig varit en riktig speedare 😉

• alexasu

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 12:40

du, samma helg du stack körde jag några vändor med klubbens gps. 29,4 knop med freestyle å vågsegel. å choppigt var det eftersomd det var så högt vatten. jaja, inga rekordfarter men sjukt läskigt var det i alla fall.

• klang

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 15:14

Vi gör ett försök enligt plan, alltså imorgon söndag klockan 11.00 är det skepparmöte. Det kan vara bra om ni kommer en liten stund tidigare och anmäler er så att jag kan sätta igång och göra en stege, lite beroende på hur många vi blir. Efter skepparmötet så är det ca: 60 min, d.v.s. klockan 12 som vi tänkte köra första heat:et, om möjligt. Jag tänkte att vi kör 10 minuter crash-course i tävlingsreglerna under skepparmötet, kanske bra att ha koll på det viktigaste väjningsreglerna.

Om DMI har rätt så är det på eftermiddagen det kommer blåsa, det är möjligt att vi får sitta och vänta en liten stund innan det sätter igång, eller inte, man vet ju aldrig. Oavsett så tycker jag att vi sätter gränsen på segel storlek till runt 7 m2, för det är väl den största storleken på segel som de flesta av oss har. Om det blåser mindre så är det bättre att vi flyttar fram tävlingen ytterliggare dagar.

Välkomna

Klang

• klang

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 06:47

Klubbmästerskap, Fullt Ös 06, Rapport

Till vår glädje anmälde sig 14 stycken till vårt klubbmästerskap Fullt-Ös. Vid skepparmötet runt 11-tiden blåste det på bra och alla var ivriga att komma i vattnet till första start klockan 12. Alldeles lagom till första start försvann vinden spårlöst och ersattes med en pustande och frustande vind. Många syndiga ord togs i mun och övremakter beskylldes för falskspel. Trots denna motgång var det ingen som misströstade utan alla återfanns på vattnet guppandes i en enda stor vacker armada. Vid 16-tiden så insåg de flesta att dagen var slut och att inget Fullt Ös skulle genomföras. Men ivern och lusten att genomföra vårt klubbmästerskap finns kvar och vi siktar på nytt datum, som nu är satt till Söndag den 29:e oktober.

Nästa datum är söndag 29:e, inskrivning 10.30, skepparmöte 11.00, första start 12.00.

Håll tummarna för vind…

/Klang

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing LBWS klubbtävling Fullt Ös

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.