Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › LBWS klubbtävling Fullt Ös
-
Nu säger DMI att det ska blir mer vind på söndagen så låt oss hoppas på det. Dock ska det blåsa NV, hur funkar det i Habo?
-
Det är inte helt bra ur speedsynpunkt med djupare vatten och mer chopp. Men för slalom är det lungt om man bortser från att banan inte blir så lång och att det kan bli lite motigt att få ut yttersta bojen iom vind från sidan.
//Jonas
-
alexasu wrote:varför inte lördag? smhi säger 10-14 då…
Enkelt, tag kan inte på lördag 😉
/Klang
-
Oregistrerad
Gäst24 oktober, 2006 vid 14:24tobhed wrote:Nu säger DMI att det ska blir mer vind på söndagen så låt oss hoppas på det. Dock ska det blåsa NV, hur funkar det i Habo?
nv e ju najsast, bäst hoppramper då med hyffsad vinkel. kan dock bli litebyigare än v å sv.
/alex på jobbet -
Hur går tävlingen till? Slalom som i slör eller är det runda boj och full fart tillbaks?
Vågar ni låta kitare delta? (kan funka…)
-
Lewold wrote:Hur går tävlingen till? Slalom som i slör eller är det runda boj och full fart tillbaks?
Vågar ni låta kitare delta? (kan funka…)
jag skrev ”det är väl tillåtet att använda sig av kite ?” och var lite positiv till tanken att det hade varit ball
citat från Ola
Jag skulle nog tacka nej till en kite slalom tävling (med mattias) eftersom jag har massor av saker kvar på min to-do list innan jag dör.
Om en 10-15 år skulle jag kunna tänka mig att ställa upp, förutsatt att Mattias har lärt sig kita ordentligt då.
/Ola -
jag vill se listan också! vad jag hört var det ganska lång…
-
Lewold/Mattias, det är en lockande tanke att blanda kite och vindsurf. Jag kitar inte själv men tycker det är jäkligt nice och ligga brevid en stund, och sen köra om :-P, mohahaha…
Men alla är inte roade av att blanda kite och vindsurf såvida det inte är oundvikligt. En del är faktiskt lite rädda för de där linorna som ibland swichar ner, och det får vi acceptera. Därför tycker jag uppdelningen som vi har i Habo är fördelaktig för de flesta, och de som vill kan ju mötas ute på vattntet. Jag tror vi testa på en mixad speed-tävling istället för slalom, då behöver åkarna inte köra blandat och det blir mindre upprörda känslor. Dessutom ser det ut som om att kitarna snart kan sno åt sig speed-tronen, så det lär bli ett lokalt derby…
Viktigast är nog att uppdelningen fungerar på riggningsytorna, eller hur Mattias…
/Klang
-
SMHI verkar ha fått spel – nu pratar de om 1-2 m/sek i Habo på söndag…
Logga in för att svara.