Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Leash/Depowersystem

• anonym-anvandare

Medlem
    20 mars, 2002 vid 15:52

jag kör det systemet(utan rörlig länk), INGET ATT REKOMENDERA FÖR NYBÖRJARE!!! eftersom det ibland kan vara problem med att få shacklet att lösa ut. Annrs är det ett bra system när man vill sitta fast i draken, kräver att man har bra kontroll på grejerna…

dance.gifHugeOdance.gif

• joce

Medlem
    20 mars, 2002 vid 16:41

kycklingloopen i sitt orginalutförande där man krokar i och ur utan möjlighet till nån form av release anser jag att man inte bör använda alls, totalt omöjlig att komma ur i vissa lägen == livsfarligt… När man tänkt å börja köra med depower ska man fasen ha nån typ av release….

• mtias

Medlem
    20 mars, 2002 vid 16:43

Finns det något annat där ute som är att rekomendera?
    Jag menar sitter man fast i selen och draken drar iväg(när man inte vill det så att säga 😉 så blir det ju svårt att komma loss om man inte har något i stil med den som är på bilden(eller har jag fel?).

• pepa

Medlem
    20 mars, 2002 vid 17:54

Vad har ni för problem med den vanliga loopen? Jag tycker det är gott med friheten om man vill göra lite roliga grejer utan att ha selen inblandad!

• anonym-anvandare

Medlem
    20 mars, 2002 vid 19:08

kolla på
    http://groups.yahoo.com/group/kitesurf/files/
    finns mängder av liknande system… det du ska tänka på är att kontrollera ORDENTLIGT att den löser ut även under stor belastning (typ din dubbla vikt)
    använder ett eget hopkok…
    /david

• mtias

Medlem
    20 mars, 2002 vid 19:43

>Peps
    Jag menade inte den vanliga loopen utan den så kallade kycklingloopen(om man kör 4 linors).

• anonym-anvandare

Medlem
    20 mars, 2002 vid 19:51

Håller med kan vara gött o hoppa utan att sitta fast i skiten, men Wipikas gamla hobbexbom gav inte så mycke val körde man urkrokad med den hade man drag så in i helvete… skall väl bli ändring på det nu.

dance.gifHugeOdance.gif

• mtias

Medlem
    20 mars, 2002 vid 20:00

Men min tanke var mer om det skulle uppstå en situation där man snabbt vill koppla bort sig ifrån depowerloopen.

• pipe69

Medlem
    20 mars, 2002 vid 20:14

Hej hopp!

Schackeln tillverkas av Wichard i Frankrike och beskrivs också på http://www.kitesurfskolan.com – om sporten/utrustning.

Skillnaden mot schacklarna som de flesta har använt än så länge (bl.a. jag själv och Hugo) är att den här öppnar verkligen helt och under mycket last. Draget i den lilla linan kan riktas åt alla håll för att öppna schackeln. Man behöver alltså inte dra åt ett speciellt håll. Linan kan dessutom förlängas med t.ex. en lina till ena sidan höften. Man behöver bara trycka ner handen på denna lina för att öppna och släppa ut chickenloopen. Eller man fäster en liten kula i linan som dansken gjort.

Importör för schackeln till Sverige är Poly (http://www.poly.se) i Askim, utpris till marknaden är 440 kr och det är i mina ögon en bra investering i en livsförsäkring.

För er i Sthlm (o.k., även andra): jag har redan (och kommer att ha) ett litet förråd av den typen av schackel till Kitesurfskolans elever (och de som vill ha) till ett bra pris för kitesurfare ;-).

Ingo

• pepa

Medlem
    20 mars, 2002 vid 20:16

Jag med…

• mtias

Medlem
    20 mars, 2002 vid 21:04

Ingo jag vill handla en 🙂

• pipe69

Medlem
    20 mars, 2002 vid 21:13

bokat och klart – senast den 4.4. på pressklubben ska du få den – om du kommer till Sthlmklubbens första träff :-D…

• mtias

Medlem
    20 mars, 2002 vid 21:31

perfekt, klart jag kommer det får man ju inte missa!

• mtias

Medlem
    21 mars, 2002 vid 13:51

ajdå 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Leash/Depowersystem

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.